خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام رهبر در نشست هفتگی انصار حزب‌الله:

آقای رئیس جمهور! ژست روشنفکری در کشور ما جواب نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۳۴۸

حرف رئیس جمهور درباره به زور بهشت نبردن افراد ریشه لیبرالیسم فرهنگی دارد / عده‌ای می‌خواهند رئیس جمهور را احاطه کنند / اطرافیان رئیس جمهور راست نمی‌گویند / اطرافیان رئیس جمهور راست نمی‌گویند / ای کاش مسئولان وصیت‌نامه‌های شهدا را بخوانند تا از فداکاری‌های آنان درس بگیرند

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه در آمریکا نیز محدودیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما حرف‌هایی می‌زنیم و ژست روشنفکری می‌گیریم ولی آقایان مسئول! نمایندگان مجلس! و آقای رئیس جمهور! ژست روشنفکری در کشور ما جواب نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در نشست هفتگی انصار حزب‌الله که عصر امروز برگزار شد، در ابتدای سخنانش با اشاره به جنایات اخیر رژیم صیهونیستی در غزه گفت: ما اینجا نشسته‌ایم و کاری هم نمی‌توانیم بکنیم و متاسفانه دولت و حکومت نیز به دلیل فقدان ارتباطک دستش کوتاه است و نمی‌تواند کاری بکند.

وی ادامه داد: امیدواریم مقاومت بار دیگر به ثمر بنشیند و لکه ننگی بر پیشانی رژیم صیهونیستی و حامیانش که می‌گویند اسرائیل در حال دفاع از خود است بیفتد و گویا دفاع کردن از خود به معنای کشتار، تخریب و نابود کردن است.

تنها حکومتی که از مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت می‌کند، ایران است

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر این سگ هار، پشتوانه‌ای برای جسارت نداشت کاری نمی‌توانست کاری بکند، اظهار داشت: پشتوانه حملات رژیم صیهونیستی آمریکا، سکوت مجامع بین‌المللی و اعراب از خدا بی‌خبر است و تنها حکومتی که از مردم مظلوم فلسطین و غزه حمایت می‌کند، ایران است.

رهبر در ادامه به بررسی عملکرد دولت در عرصه فرهنگ پرداخت و تصریح کرد: بنده صدها سند و مدرک تهیه کرده‌ام که نشان می‌دهد به فرهنگ به انداری کافی اهتمام نشده و نمی‌شود. در اینکه فرهنگ روح اسلام، روح دین و روح انقلاب است تردیدی وجود ندارد و به خاطر تشکیل دولت اسلامی انقلاب کردیم یعنی دولتی می‌خواستیم که دغدغه دین را داشته باشد و هنر، زن، عدالت و ادارات براساس موازین اسلامی شکل بگیرد.

ای کاش مسئولان وصیت‌نامه‌های شهدا را بخوانند تا از فداکاری‌های آنان درس بگیرند

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان افزود: در کشورها هزاران نفر شهید شده‌اند و ای کاش مسئولان وصیت‌نامه‌های آنها را بخوانند تا از فداکاری‌های آنان درس بگیرند.

وی با اشاره تحویلی به بازدیدهای رئیس جمهور با خانواده‌های شهدا خاطرنشان کرد: در این چند وقت اخیر که دیدار مسئولی با خانواده شهدا گل انداخته، ای کاش از خانواده شهید پرسیده می‌شد که چرا فرزندتان شهید شد که آن وقت، خانواده آن شهید می‌گفتند، فرزندمان به خاطر اسلام شهید شده و در وصیت‌نامه‌های شهدا به اسلام، انقلاب، حجاب و ولایت‌ و… بسیار تاکیده شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه همیشه فرهنگ در حال استحاله تدریجی بوده است، یادآور شد: در طی این استحاله تدریجی دیگر بی‌حجابی، رشوه، گناه و ابتذال و… یکی یکی عادی می‌شوند و این سنگرها توسط بعضی افراد فتح می‌شوند که این به دلیل سکوت ماست.

آقایان باید جواب بدهند که چه کاری برای اقتصاد و فرهنگ کرده‌اند؟

رهبر با اشاره به شعار تعیین شده امسال از سوی مقام معظم رهبری ابراز داشت: چهار ماه از سال گذشته است و آقایان باید جواب بدهند که چه کاری برای اقتصاد و فرهنگ کرده‌اند؟ من خود ماهانه ۳۰ هزار تومان پول برق می‌دادم اما امروز ماهی ۱۲۰ هزار تومان پول برق می‌دهم و از سویی با گرانی گاز روبه‌روئیم و خودرو هم با آن وضع گران شد.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه بار انقلاب از ابتدا بر دوش مستضعفان و توده‌های مردم بوده است و مردم باید حمایت بشوند، عنوان کرد: رکود و تورم در جامعه سایه انداخته است مردم گرانی‌ها را می‌بینند. وقتی حضرت آقا امسال را، سال «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و همت جهادی» نامگذاری می‌کنند، یعنی مردم باید عزم ملی داشته باشند و مدیران نیز همت جهادی داشته باشند ولی وقتی مدیری صدها میلیارد ثروت داشته باشد، چگونه می‌تواند درد مردم را بفهمد.

مسئولان ما حرف‌های امام را فراموش کرده‌اند
وی اضافه کرد: متاسفانه مسئولان ما حرف‌های امام را فراموش کرده‌اند چراکه امام همیشه می‌گفتند مسئولان را از مستضعفان انتخاب کنید تا درد مردم را بفهمند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس هفتم و هشتم فرهنگ را رکن اساسی انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: اگر فرهنگ درست شود، همه چیز درست می‌شود. فرهنگ درست بود که انقلاب پیروز شد و ما در هشت سال جنگ توانستیم مقاومت کنیم و این فرهنگ انقلاب است که در غزه در حال مقاومت است مگرنه چند لیبرال در حال سازش هستند.

رهبر با تاکید بر اینکه باید فرهنگ را مستحکم کنیم، به راه‌پیمایی روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: این ملت از جایگاه بالایی برخودار است و انتظار دارد فرهنگ دینی، فرهنگ ملی و کفرستیزی و غیرت دینی مخدوش نشود که این مسئولیت برعهده مدیران اجرایی است.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان در ادامه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران و مسئولان اجرایی نظام در خصوص مسئله فرهنگ اظهار داشت: ایشان فرمودند که ضروری است که عرصه فرهنگی سیاست‌های درک و اعمال شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با آقای روحانی دیدار می‌کنند و نسبت به مسئله فرهنگ و حجاب و عفاف هشدار می‌دهند و از برنامه دولت در این باره می‌پرسند و آقای روحانی از اهمیت فرهنگ سخن گفتند ولی بیان کردند که فرهنگ و دغدغه فقط حجاب نیست. ما هم قبول داریم که فرهنگ حجاب نیست اما بخش قابل توجه و مهمی از فرهنگ است.

این فعال سیاسی اصولگرا به صحبت‌های اخیر آیت‌الله مکارم شیرازی به کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: متاسفانه اگر چند حزب‌اللهی بخواهند تذکری بدهند، عمل آنها را زیر سوال می‌برند و می‌گویند به تو چه مربوط است. همانطور که آیت‌الله مکارم بیان کردند باید امر به معروف و نهی از منکر از دولت شروع شود.

حرف رئیس جمهور درباره به بهشت نبردن افراد ریشه لیبرالیسم فرهنگی دارد

رهبر با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه نمی‌توان افراد به زور به بهشت برد، تاکید کرد: این حرف ریشه لیبرالیسم فرهنگی دارد که متاسفانه بر دستگاه‌های ما سایه انداخته تا آنجایی که موجب اعتراض علما شده و رهبری و مراجع نیز در این باره هشدار داده‌اند و مردم نیز در روز حجاب به خاطر این مسئله تظاهرات کردند و اخیرا نیز آیت‌الله جنتی به این مسئله اشاره کردند ولی آقایان می‌خواهند با ادبیات لطیف کار را به جلو ببرند ولی این حرف‌ها کلاه بر سر خود گذاشتن است.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه من نمی‌دانم کلمه اعتدال چه شده است که آقایان مدام بر سر زبانشان می‌آورند، تصریح کرد: آقا فرمودند اعتدال این نیست که نیروهای ارزشی به کنار گذاشته شوند و یک بی‌حجاب رو پیدا بکند. اعتدال یعنی از خط جلو رفتن ولی به نظر می‌رسد این خط به سمت کج جلو می‌رود و به سوی لیبرالیسم و مدعیان اصلاح‌طلبی کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌های فرهنگ‌ساز دانشگاه است، ابراز داشت: وقتی این آقا به وزارت علوم آمد، صدای استیضاح نیز شنیده شد. این عزل و نصب‌ها صدای حضرت آقا را هم درآورد که اتوبوسی مدیران را برکنار می‌کنند و کسانی که در فتنه دست دارند را بر سرکار می‌آورندک و ده‌ها رئیس دانشگاه را برکنار کرده‌اند تا دانشگاه از مسیرش خارج کنند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای کامران دانشجو وزیر سابق علوم طرح تفکیک جنیستی را مطرح کرد. عده‌ای در آن زمان سروصدا کردند و اینک کار را به حدی رسانده‌اند که در به حراست دانشگاه آزاد گفته‌اند کاری به بی‌حجابی نداشته باشید. آقای قالیباف طرح تکریم خانواده را پیشنهاد داد ولی در روزنامه‌های زنجیره‌ای‌شان می‌گویند قالیباف می‌خواهد به حقوق زنان ظلم کند. گویا عده‌ای فکر می‌کنند و اینجا را با پاریس، انگلیس یا لس‌آنجلس اشتباه گرفته‌اند.

آقای رئیس جمهور! ژست روشنفکری در کشور ما جواب نمی‌دهد

رهبر با بیان اینکه در آمریکا نیز محدودیت وجود دارد، خاطرنشان کرد: ما حرف‌هایی می‌زنیم و ژست روشنفکری می‌گیریم ولی آقایان مسئول! نمایندگان مجلس! و آقای رئیس جمهور! ژست روشنفکری در کشور ما جواب نمی‌دهد.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه امروز در دانشگاه‌های ما سیاسی‌کاری در حال رخ دادن است، یادآور شد: آقا در این باره هشدار داده‌اند. عده‌ای در دانشگاه‌ها اردوکشی و لشگرکشی می‌کنند و در دانشگاهی که باید محل پیشرفت باشد، آشوب ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما آقای روحانی را فردی خوش‌فکر، ولایی، متعهد و خوش‌سابقه می‌دانیم، تاکید کرد: عده‌ای می‌خواهند ایشان را احاطه کنند و این در حالی است که ایشان گفت من از فراجناحی‌ام و این به معناست که باید هم به اصولگرایان و هم سایر گروه‌های به پایبند به اصول انقلابند، پایبند باشند.

اطرافیان رئیس جمهور راست نمی‌گویند

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: ما درصدد تضعیف رئیس جمهوری نیستیم ولی اطرافیان ایشان راست نمی‌گویند و به فکر کاسب‌کاری‌اند و رئیس جمهور باید حواسش به این افراد باشد.

رهبر با تاکید بر اینکه لیبرالسیم و سکولاریسم در کشور ما جواب نمی‌دهد، عنوان کرد: بعضی از مسئولان حرف‌هایی می‌زنند که من تعجب می‌کنم. من صحبت‌های آقای هاشمی را در روزنامه جمهوری اسلامی خواندم که می‌گویند چرا جلوی کانال‌های اطلاعاتی را می‌گیرید؟ اگر جلوی ماهواره‌هایی که ابتذال را ترویج می‌کنند، مانع شدن از کانال‌های اطلاعاتی است؟ اگر جلوی فیسبوک را می‌گیرند، مانع شدن از کانال‌های اطلاعاتی است؟ خبرنگار خارجی آمده و از وزیر ارشاد درباره فیسبوک سوال می‌کند و وزیر می‌گوید من خودم کاربر فیسبوکم. آقای اوباما و همسرش همفکری کرده‌اند و می‌گویند فیسبوک مانع از رشد فرزندانمان می‌شود. چرا این حرف‌ها را می‌زنید؟

به بعضی از موضع‌گیری‌های فرهنگی آقای روحانی ایراد داریم

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان با بیان اینکه حمایت رهبری از دولت به معنای سکوت در برابر اشتباهات دولت نیست، خاطرنشان کرد: حضرت آقا از وزیر ارشاد گله‌مند هستند. ما نیز به بعضی از موضع‌گیری‌های فرهنگی آقای روحانی ایراد داریم و حال اگر کسی حرفی بزند، به آنها می‌گونید شما بی‌سوادید.

وی در پایان ابراز داشت: اگر بخواهم ارزیابی از عملکرد فرهنگی دولت داشته باشم باید بگویم که ارزیابی مثبتی از این فعالیت‌ها ندارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز