خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد:

اعتراض دانشگاهیان جهان به نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۳۲۹

وظیفه جامعه علمی جهان است که به صورت گسترده و سازماندهی شده، به این نسل کشی بی رحمانه اعتراض کند.

حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی به روسای دانشگاه های جهان، خواستار اعتراض دانشگاهیان جهان به نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه شد.

به گزارش ایلنا در متن این پیام آمده است: آنچه امروز در نوار غزه رخ می دهد، روی دیگر انسان است آنگاه که انسانیت فراموش می شود و آدمی با خوی حیوانی خود دست به کشتار و جنایت می زند. امروز همگی شاهدیم که مردم بی دفاع غزه در نبردی نابرابر و در مقابل سکوت بی رحمانه جهانیان، کشته می شوند و چه تلخ است که بخش مهمی از تلفات این جنگ را کودکان، زنان و سالخوردگان تشکیل می دهند.

حتما شما هم مانند همه دنیا، تصاویر مصیبت بار امروز غزه را از رسانه هایی که تنها می توانند بخش کوچکی از واقعیت تلخ غزه را به تصویر بکشند، دیده اید.

اگر دانش ورزی و علم آموزی نتواند در هنگام بلایا و مصیبت هایی چون امروز به کمک بشر بیاید و به جهانیان بگوید که این شیوه و رسم انسانیت نیست، اگر جایگاه رفیع دانشگاه و دانشگاهیان نتواند زنهاری باشد بر کشورهای جنگ طلب و غاصب، شما بگویید آیا آن علمی که دانشگاه های ما نماد آن هستند، می تواند ادعا کند که با تمام توان به سمت تکامل گام بر می دارد؟

«سعدی» شاعر بزرگ ایرانی ابیات مشهوری دارد که امروز در مجامع بزرگ بین المللی نماد صلح و انسانیت است و هرجا کسی ضرب المثلی در زمینه حقوق بشر می خواهد بزند بی گمان به یاد شعر مشهور او می افتد که می گوید:

بنی آدم اعضای یک پیکرند

که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

مردم بی دفاع غزه، هر روز جان خود را به دست می گیرند از خانه هایشان بیرون می زنند، این در حالی است که زنان و کودکانی که در ماوای خویش به سر می برند هم، از بمباران و حملات رژیم اسرائیل در امان نیستند و هر آینه ممکن است که کودکی جان خود را بر اثر تیر و ترکش و آوار از دست بدهد.

چنانکه گفته آمد، وظیفه جامعه علمی جهان است که به صورت گسترده و سازماندهی شده، به این نسل کشی بی رحمانه اعتراض کند.

اینجانب به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی؛ به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان اسلام و بزرگترین دانشگاه حضوری جهان، آمادگی خود و دانشگاه تحت مدیریتم را اعلام می دارم که در زمینه هماهنگی ها و اقدامات اولیه در «اعتراض دانشگاهیان جهان به نسل کشی در نوار غزه» پیشقدم شده و زمینه این اقدام مدنی و صلح طلبانه را فراهم آورد.

و از تمامی دانشگاهیان آزاده جهان می خواهم به هر نحو ممکن اعتراض خود را به جنایات صهیونیست ها، به گوش محافل بین المللی برسانند. همکاران من هم در دانشگاه آزاد اسلامی هر یک به سهم خود درصدی از حقوق خود را به مردم مظلوم فلسطین تخصیص داده اند.

به امید روزی که جنگ، خانه هیچ کودکی را ویران نکند، و تمامی فرزندان زمین بتوانند در محیطی سرشار از صلح و و دوستی ببالند و زمینه ساز جهانی عاری از خشونت باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز