خبرگزاری کار ایران

مرغداران ناراضی، مردم نگران؛

مرغ در مسیر افزایش قیمت

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۳۲۶

با وجود اینکه دولت قول مساعد برای افزایش قیمت مرغ داده بود اما تا کنون حرکت مثبتی در این راستا صورت نگرفته است.

مرغ با توجه به قیمت پایین آن نسبت به گوشت قرمز، مهم‌ترین ماده غذایی حاوی پروتئین است که طی سال‌های اخیر روند افزایش قیمت داشته است؛ به طوری که فاصله قابل توجهی از سفره مردم گرفته است. از طرفی نارضایتی تولید کنندگان ازناعادلانه بودن قیمت مرغ که موجب زیان مرغداران شده و از طرفی نارضایتی مصرف کنندگان از قیمت فعلی، دولت را بر سر دوراهی تعیین قیمت جدید گذاشته است.
رحمت الله نوروزی از اعضای کمیسیون کشاورزی با اشاره به نارضایتی مرغ داران نسبت به قیمت مرغ گفت: هزینه تمام شده تولید مرغ به گونه‌ای است که قیمت عرضه آن برای مرغداران چیزی جز ضرر به همراه ندارد.
وی در رابطه با اعلام نشدن قیمت جدید مرغ اظهار کرد: هزینه نگهداری مرغ برای مرغداران بالاست ودر حال حاضر قیمت مرغ جوابگوی هزینه مرغداران نیست.
همچنین در این خصوص محمد یوسفی رئیس هیات مدیره انجمن مرغداران گوشتی کشور در گفتگو با ایلنا گفت: با وجود اینکه دولت قول مساعد برای افزایش قیمت مرغ داده بود اما تا کنون حرکت مثبتی در این راستا صورت نگرفته است.
وی در پاسخ به این سئوال که اوضاع داخلی کشور عراق چه تاثیری بر روی صادرات مرغ به این کشور داشته است اذعان داشت: عراق یکی از واردکنندگان مرغ ایران به شمار می‌رود می‌رود و ایران سهم چشمگیری برای صادرات مرغ به عراق دارد اما اوضاع نابسامان عراق نتوانسته میزان چشمگیری از سهم صادرات مرغ به این کشور را کاهش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز