خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدیریت بحران در گفتگو با ایلنا:

۴ کشته زلزله ریگان با پیش‌بینی ۱۰ هزار کشته نتیجه مقاومت روستاهای کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۲۰۹

گسترش سکونتگاه‌های غیر رسمی، ساخت‌وسازهای بی کیفیت و افزایش بزهکاری‌های اجتماعی از جمله نتایج مخرب مهاجرت از روستا به شهر است.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران با بیان این مطلب که خانه‌های روستایی مقاوم شده‌اند گفت: کشته شدن ۳ نفر در زلزله محمودآباد ریگان با وجود پیش‌بینی ۱۰ هزار کشته گواه این گفته است همچنین، به دلیل نتایج مخربی که مهاجرت از روستا به شهر دارد مهاجرت معکوس جز نیازهای اساسی کشور است که باید به ان توجه جدی شود.

اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی گفت: دولت در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به این معقوله داشته است و در راستای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی اتفاقات خوبی افتاده است.

وی برای تایید عرائض خود به زلزله بم و محمدآباد ریگان اشاره کرد و گفت: زلزله بم با ۶.۶ ریشتر بالای ۳ هزار کشته داشت در صورتی که زلزله محمدآباد ریگان با ۶.۵ ریشتر ۴ کشته و ۳۲ مجروح داشت این در حالی است که کارشناسان تعداد مجروحان را با توجه به میزان جمعیت و گستردگی منطقه چیزی در حدود ۱۰ هزار نفر برآورد کرده بودند.

نجار با بیان این مطلب که رسیدگی به روستاها کافی نیست افزود: با وجود نقش روستاها در سلامت و امنیت غذایی، تولید و اشتغال کشور، فاصله زیادی بین امکانات روستا و شهر وجود دارد که موجب جمعیت ۷۰ درصدی شهر و ۳۰ درصدی روستاها شده است

وی در خصوص نتایج مخرب مهاجرت روستا به شهر گفت: گسترش سکونتگاه‌های غیر رسمی، ساخت‌وسازهای بی کیفیت و افزایش بزهکاری‌های اجتماعی از جمله این نتایج است که باید با توجه به ابعاد مختلف روستا شرایط مهاجرت معکوس را که نیاز اساسی کشور است فراهم آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز