خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

تاکید خاتمی بر حضور احزاب شناسنامه‌دار برای شناخت اصلاح‌طلبان بدلی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۹۱

بنده شخصا در راهپیمایی حضور داشتم و دیدم که مردم تنها برای دفاع از غزه صرف نظر از تفکرات سیاسی خود آمده بودند و بسیاری از آنها در هنگام اقامه نماز باز می‌گشتند. به نظر من اگر هاشمی به تریبون نماز جمعه باز می‌گشت این جمعیت هیچ‌گاه از صف اقامه نماز برنمی‌گشتند.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: افراطیون برای رقابت، اصلاح‌طلبان بدلی را با خود همراه کنند تا آنها را صدای اصلاح‌طلبان نشان دهند. برای همین است که سید محمد خاتمی بر لزوم حضور احزاب شناسنامه‌دار و تابلودار در فعالیت‌های سیاسی تاکید دارد.

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به نظر سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی بر ضرورت حرکت آینده اصلاح‌طلبان توسط احزاب تابلودار گفت: طی یک سال اخیر زحمت زیادی کشیده شد تا کشور از آن بحران عمیق خارج شود و امروز ملت آرامش و امید بسیاری را احساس می‌کنند که باید از آن مراقبت کرد. شخصیت‌های برجسته‌ای همچون ناطق نوری، هاشمی، خاتمی و سید حسن خمینی در ایجاد چنین فضایی هزینه‌های بسیاری پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ابعاد بحران‌های ایجاد شده در سال‌های گذشته هنوز ناشناخته است، گفت: جای تاسف است که در این شرایط نیز جریانی همچنان دلواپس است و هنوز کاسب‌کارانه به مسئله فتنه دامن می‌زند تا با ایجاد گرد و غبار هزینه‌هایی که آنها به ارزش‌های ملت وارد کردند، دیده نشود.

میرلوحی افزود: در این سال‌ها افراطیون تا می‌بینند در مقایسه با السابقون انقلاب چیزی برای عرضه ندارند، متوسل به حرکات پوپولیستی می‌شوند و تلاش می‌کنند تا در این میان اصلاح‌طلبان بدلی را با خود همراه کنند تا آنها را صدای اصلاح‌طلبان نشان دهند. برای همین است که سید محمد خاتمی بر لزوم حضور احزاب شناسنامه‌دار و تابلودار در فعالیت‌های سیاسی تاکید دارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه خوشبختانه این دولت بنای احترام و توجه به تشکل‌ها را دارد، گفت: البته دیدگاه‌های اصلاح‌طلبان در میان مردم کاملا مشخص است. اما ما باید انسجام و وحدت خود را همواره حفظ کنیم چرا که هر لحظه ممکن است موج سوارها از فضا استفاده کنند.

وی افزود: سید محمد خاتمی در سال‌های اخیر حرکت با‌ارزشی را شروع کرد و ما باید از آن مراقبت کنیم. وی در سال ۹۰ و ۹۱ از آیت الله هاشمی درخواست حضور در انتخابات را مطرح کرد. این جزو اتفاقات مهمی است که نشانه بلوغ سیاسی شخصیت‌های کشور است.

میرلوحی در واکنش به اظهارات برخی مبنی بر اینکه نگاه شورای مشورتی خاتمی بیشتر بر روی افراد است تا احزاب گفت: با توجه به اینکه شورای هماهنگی اصلاحات همه احزاب اصلاح طلب را پوشش نمی‌دهد، سید محمد خاتمی ضمن احترام به این شورا تلاش کرد تا این پوشش را کامل‌تر کند و آن را در قالب شورای مشورتی اصلاح‌طلبان که بسیار فراگیرتر است، ترتیب داد.

وی ادامه داد: به این ترتیب شورای مشورتی هم از شورای هماهنگی و هم از دیگر جریان‌های اصلاح‌طلب و افرادی از طیف ناطق نوری و آیت الله هاشمی تشکیل می‌شود و در آن نگرش‌های مختلفی وجود دارد در واقع کار شورای مشورتی خاتمی موازی‌کاری و تضعیف شورای هماهنگی محسوب نمی‌شود. مشخص است که خاتمی از حیثیت خود برای مراقبت از انسجام نگرش‌های مختلف هزینه می‌کند.

میرلوحی با اشاره به حضور اصلاح‌طلبان در راهپیمایی روز قدس گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که شعارهای «نه غزه؛ نه لبنان» و توهین به امام و عاشورا هیچ‌گاه به اصلاح‌طلبان مربوط نمی‌شود. بنده شخصا در راهپیمایی حضور داشتم و دیدم که مردم تنها برای دفاع از غزه صرف نظر از تفکرات سیاسی خود آمده بودند و بسیاری از آنها در هنگام اقامه نماز باز می‌گشتند. به نظر من اگر هاشمی به تریبون نماز جمعه باز می‌گشت این جمعیت هیچ‌گاه از صف اقامه نماز برنمی‌گشتند.

وی افزود: متاسفانه برخی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نیز سوءاستفاده می‌کنند و تلاش دارند که طوری وانمود کنند که گویی مردم برای تایید این حضرات در راهپیمایی شرکت کرده‌اند. آنها تلاش می‌کنند که جامعه را به دسته‌های مختلف تقسیم کنند و همواره از حضور مردم در عرصه‌های مختلف استفاده‌های خود را انجام می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز