خبرگزاری کار ایران

منصوری در گفت‌وگو با ایلنا: / تکرار /

شورای مشورتی خاتمی قوام‌بخش احزاب اصلاح‌طلب است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۷۰

با توجه به ظرفیت‌های اصلاح‌طلبان نگرانی از انتخابات آینده مجلس محلی از اعراب ندارد / اگر نمایندگان با هویت مشخص به مجلس بروند تکلیف مردم نیز در انتخابات روشن است و این از ایجاد فضای غبارآلود توسط عده‌ای جلوگیری می‌کند.

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که نمی‌توان نقش شورای مشورتی خاتمی در نتیجه انتخابات سال ۹۲ ریاست جمهوری را نادیده گرفت.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تاکیدات آیت‌الله‌ هاشمی و سید محمد خاتمی بر ضرورت حرکت اصلاح‌طلبان در حرکت‌های آینده با تابلوهای مشخص گفت: اگر فضا برای احزاب فراهم شود، هم به لحاظ شکل بیرونی انتخاباتی دموکراتیک‌تر خواهیم داشت و هم اینکه نتیجه حاصله برآیند یک فعالیت و کنش سیاسی است که توسط احزاب شکل گرفته و بنابراین نهادها نیز پاسخگوتر خواهند بود.

وی با بیان اینکه نظام حزبی تجربه‌ای است که در اکثر کشورهای توسعه یافته پاسخ داده است، گفت: به ویژه در انتخاباتی همچون شورای شهر و مجلس که جنس آن از انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است با توجه به تعداد شرکت کنندگان و منتخبین، احزاب نقش محوری را ایفا می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مهمترین دغدغه‌ای که احزاب باید داشته باشند و طی آن تنش‌های انتخابات‌های قبل را دور کنند، توجه آنها به اصل وحدت وانسجام و جلوگیری از تفرقه و چنددستگی است. با توجه به اینکه در انتخابات مجلس نمایندگانی از سراسر کشور در معرض رای مردم قرار می‌گیرند، طبیعی است که اگر احزاب این نقش اساسی را برعهده گیرند و در انتخابات آینده مجلس جریان را به دست گیرند، زمینه پررنگ‌تر شدن نقش آنها در فضای سیاسی کشور فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: به هر حال انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به تعداد منتخبین می‌تواند زمینه شکل‌گیری چنددستگی را ایجاد کند. بنابراین دغدغه شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی در مورد حضور احزاب تابلودار در میان اصلاح‌طلبان از همین جنس است.

منصوری با بیان اینکه وجه تمایز جریان اصلاح‌طلب با دیگر جریان‌ها باید تاکید بر حضور احزاب مختلف در انتخابات باشد، گفت: اگر نمایندگان با هویت مشخص به مجلس بروند تکلیف مردم نیز در انتخابات روشن است و این از ایجاد فضای غبارآلود توسط عده‌ای جلوگیری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر اصلاح‌طلبان بتوانند در انتخابات روند فعلی خود را تثبیت کنند، نتیجه آن نیز در مجلس به نفع کشور و مردم خواهد بود در مقابل احزاب نیز خود را موظف به توسعه تشکیلاتی، تربیت نیرو و داشتن تاکتیک مشخص می‌کنند.

منصوری حضور احزاب را موجب معنادار شدن انتخابات دانست و در خصوص شورای مشورتی خاتمی گفت: این شورا برآیند احزاب اصلاح طلب است و اعضای آن را کسی جز نمایندگان احزاب اصلاح طلب تشکیل نمی‌دهند.

وی با اشاره به تاکید سید محمد خاتمی بر لزوم پررنگ شدن نقش احزاب در انتخابات گفت: نقش شخصیت‌های برجسته که مورد اقبال یک جریان سیاسی هستند در عرصه فعالیت‌های سیاسی غیر قابل انکار است. سید محمد خاتمی شخصیتی است که قاطبه اصلاح طلبان به او اقبال دارند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: قطعا ظرفیتی که در خاتمی وجود دارد، همواره در جهت ایجاد انسجام، اتحاد و پیشبرد اهداف جریان اصلاح طلب در طول این سال‌ها موثر بوده و خواهد بود با چنین نگاهی نه تنها شورای مشورتی عامل تضعیف احزاب اصلاح‌طلب نیست بلکه قوام‌بخش و تقویت‌کننده کارایی آنها نیز خواهد بود.

منصوری در ادامه به نقش شورای مشورتی خاتمی در انتخابات سال ۹۲ ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: نمی‌توان این نقش را نادیده گرفت. با توجه به ظرفیت‌های اصلاح‌طلبان نگرانی از انتخابات آینده مجلس محلی از اعراب ندارد. با توجه به اینکه توسعه سیاسی مد نظر خاتمی است، تقویت احزاب شناسنامه دار و تاثیر آنها در فعالیت‌های سیاسی نیز در همین راستا تعریف می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز