خبرگزاری کار ایران

اشعار کامل نیما توسط نشر بافر منتشر می‌شود

کد خبر : ۱۹۰۰۱۵

شراگیم یوشیج، فرزند و وارثنیما یوشیج، از انتشار نسخه‌ی صحیح و کامل اشعار نیما در نشر بافر خبر داد.

فرزند و وارثنیما یوشیج، از انتشار نسخه‌ی صحیح و کامل اشعار نیما در نشر بافر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نیما یوشیج از نامدارترین شعرای ایران به‌حساب می‌آید. سیطره‌ی انکارناپذیر این نام بر ادبیات و شهامت وی در نوآوری بهانه‌ای است که هر پژوهشگر ادبیات را بر آن می‌دارد تا به بازخوانی آثار این شاعر جاودان بپردازد.

" شراگیم یوشیج "، تنها بازمانده و وارثقانونی نیمای بزرگ، پس از سال‌ها تلاش و کوشش، تمام آثار این شاعر پرآوازه را ضمن بازخوانی و اصلاح، در اختیار " انتشارات بافر " گذاشته تا علاقه‌مندان به سالم‌ترین و دست‌نخورده‌ترین اشعار نیما دسترسی پیدا کنند.

این مجموعه کتاب‌ها به‌زودی، در قالب " پروژه بازخوانی نیما " شامل تمام آثار نیما(نامه‌ها، اشعار، سفرنامه‌ها، تئوری شعر، داستان و…) در اختیار مخاطبین قرار خواهد گرفت.

از ویژگی‌های این دوره از نشر آثار نیما، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: دسترسی مصحح به اصل آثار و آشنایی‌اش با دستخط پدر که موجب افتراق این آثار با نسخی که پیش ‌از این همراه با اشتباه منتشر شده، می‌شود. وفاداری مصحح به متن اصلی و عدم دست بردن و تغییر سلیقه‌ای در آن. انتشار آثار به‌صورت کتاب‌های مجزا و در اقطاع مناسب. ارائه کتاب به همراه لوح فشرده خوانش آثار، با صدای مصحح جهت سهولت استفاده مخاطبین و آشنایی بیشتر با خوانش صحیح آثار نیما. انتشار تصاویر مختلف نیما.

پیش از این بارها نارضایتی شراگیم یوشیج، نسبت به وضعیت انتشار آثار نیمای بزرگ، در مصاحبه‌ها و بیانیه‌های مختلف، اعلام شده است.

در آخرین بیانیه چنین می‌خوانیم: مجموعه آثار نیما یوشیج که توسط انتشارات نگاه، نیلوفر، نشر اشاره، چشمه، ققنوس، علمی، صفی علیشاه و برخی دیگر از ناشران بی‌تعهد و سودجو بدون مجوز قانونی چاپ و منتشر می‌شود؛ فاقد اعتبار و ارزش ادبی و معنوی است. چاپ بی‌رویه این کتاب‌ها دارای اغلاط فاحش و در بعضی موارد دست‌کاری و تحریف شده و با نقطه‌گذاری‌های غلط موجب بدخواندنی این آثارست. لذا این کتب مورد تائید و پشتیبانی من نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز