خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

روایت مدیرعامل خانه تئاتر از دیدار هنرمندان با رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۷۵۶

صحبت‌های رئیس جمهور زیباست ولی ما امیدواریم انجام امور را در عمل شاهد باشیم / تاکید می‌کنم کلیه شکایت‌های اعضا باید به صورت کتبی به خانه تئاتر ارائه شود.

ایرج راد با ارائه توضیحاتی درباره جلسه روز گذشته افطار رئیس جمهور و هنرمندان تاکید کرد که اهالی تئاتر انتظار دارند سخنان زیبا و امیدوار کننده دولتمردان در زمینه فرهنگ و هنر هرچه سریعتر به صورت عملی مشاهده شود.

مدیرعامل خانه تئاتر ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدار هنرمندان با رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مسائلی که در ارتباط با تئاتر مطرح شد کلیاتی را در بر می‌گرفت که با توجه به اختصار جلسه مطلوب به نظر می‌رسد. به طورکل کمتر به کمبودها اشاره شد و بیشتر توانایی‌های بالقوه هنرمندان تئاتر را به حاضران در جلسه عرضه کردیم.

وی توضیح داد: درباره ارتقای کیفیت آثار و استقبال تماشاگران از نمایش‌های روی صحنه صحبت‌ شد. همینطور توان هنرمندان ایرانی در مقایسه با دیگر کشورها که درگذشته این تصور وجود داشت امکان رقابت وجود ندارد اما شاهد حضور موفق نمایش‌های ایرانی در دیگر کشورها هستیم.

رئیس هیئت مدیره خانه تئاتر با بیان اینکه درباره تعداد زیاد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هنرهای نمایشی اطلاعاتی به رئیس‌جمهور ارائه شد عنوان کرد: بحثبودجه اندک هنرهای نمایشی کشور هم در این جلسه مطرح شد و اینکه چرا برای تئاتر به این میزان در نظر گرفت می‌شود؟ البته کمبود در زمینه زیرساخت‌ها یکی از موارد مهمی بود که به دلیل زمان اندک امکان طرح آن وجود نداشت.

راد همچنین به صحبت‌های دکتر حسن روحانی در این دیدار اشاره کرد و گفت: سخنان جناب رئیس‌جمهور در این جلسه مثل گذشته جای امیدواری داشت ولی ما منتظر اجرایی شدن مسائلی که مطرح می‌شود هستیم. ما انتظار داریم مسائل متناسب با درخواست‌ها و جایگاهی که از سوی آقای روحانی در خصوص جایگاه فرهنگ به ویژه هنرهای نمایشی مطرح می‌شود به اجرا گذاشته شود.

وی خاطرنشان کرد: صحبت‌ها زیباست ولی ما امیدواریم انجام امور را در عمل شاهد باشیم.

مدیرعامل خانه تئاتر با تاکید بر اینکه اعضای هیات رئیسه به دنبال حل معضلات تئاتر کشور هستند، بیان کرد: به همین منظور کارگروهی تشکیل شده و برنامه‌هایی موجود است که پیشنهادهایی برای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را شامل می‌شود. در همین رابطه دیداری با نمایندگان معاونت امور هنری و مرکز هنرهای نمایشی نیز داشتیم که باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه درخواست دیدار با معاون اول رئیس جمهور بر همین اساس صورت گرفت، ادامه داد: ما جلساتی را در ابعاد مختلف برگزار کردیم و بارها مطالبات هنرمندان تئاتر با مدیران در میان گذاشته شد، حتی هفته گذشته در جلسه مشترکی که در فرهنگسرای نیاوران صورت گرفت هم به بحثمطالبات اشاره کردم و البته در زمینه سهولت انجام مسائل مالیاتی هنرمندان تئاتر نیز مواردی به تصویب رسید.

ایرج راد احراز هنرمندی مراجعه‌کنندگان به اداره دارایی تنها با ارائه کارت عضویت خانه تئاتر را یکی از این مصوبات دانست و اظهار داشت: بر این اساس اهالی تئاتر هنگام مراجعه به اداره‌ امور مالیاتی دیگر با مشکل مواجه نخواهند شد و کارها با سهولت بیشتری انجام می‌شود. همچنین جلسه‌ای با مدیرعامل صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان داشتیم که به نتایج خوبی رسیدیم و همین جلسه به درخواست من یک بار دیگر در محل خانه تئاتر تکرار شد و موانع موجود را با آقای ارجمندی مطرح کردیم.

این مدیر در اظهارنظری که احتمالا واکنشی به انتقادهای صورت گرفته در تجمع اعتراضی هفته گذشته هنرمندان تئاتر مطرح شد بیان کرد: تا زمانی که امور به نتیجه قطعی نرسد امکان رسانه‌ای کردن وجود ندارد، بنابراین ممکن است گاهی این شبهه پیش بیاید که ما هیچ کاری انجام نمی‌دهیم. از همین طریق بار دیگر تاکید می‌کنم کلیه شکایت‌های اعضا باید به صورت کتبی به خانه تئاتر ارائه شود و من نمونه‌های بسیاری دارم که نشان می‌دهد که اعتراض‌ها به نتیجه رسیده است.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که افراد وقتی اعتراضی دارند مطرح می‌شود اما وقتی از طریق خانه تئاتر به حقوق خود می‌رسند اطلاع‌رسانی صورت نمی‌گیرد بنابراین این تصور را پیش می‌آورد که از طریق خانه تئاتر نمی‌توان مطالبات را پیگیری کرد. امیدوارم اعضا طلب‌های خود را به صورت کتبی اعلام کنند تا به صورت مستند و با آمار صحیح قابل پیگیری باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز