خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

برطرف کردن مشکلات، نیاز به توجه جدی مسئولین در همه بخش‌ها دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۹۵

علیرغم اینکه مجلس برای پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی، سرفصل جداگانه و ردیف مستقل آورده است، سعی خواهیم کرد با اختیارات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و محدود کردن سایر منابع و استفاده از سرفصل‌های متمرکز به هر طریق ممکن بسیاری از این موارد را حل کنیم.

استاندار زنجان گفت: مقام معظم رهبری از سال‌ها قبل بخصوص از زمان مطرح کردن مباحثتهاجم فرهنگی، اهمیت و ضرورت توجه به مسائل فرهنگی را تاکید داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری در نشست ائمه جماعات استان گفت: در نظام جمهوری اسلامی، ائمه جمعه همواره مورد توجه قاطبه مردم بوده و کانال ارتباطی خوبی برای بیان خواسته‌ها و مشکلات مردم هستند.

انصاری در خصوص مباحثو مشکلات شهرستان‌های استان اظهار داشت: بسیاری از این مشکلات به دولت حاضر یا دولت‌های قبلی ارتباطی نداشته و همواره وجود مطالبات نامحدود با منابع و امکانات محدود منجر به این موضوع می‌شود و عمدتاً وظایف دولت‌ها سیاستگذاری و اولویت بندی مسائل مهم و بر طرف کردن مطالبات بر حق مردمی است.

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی در سال جاری از ضروریات برنامه دولت می‌باشد گفت: مقام معظم رهبری از سال‌ها قبل بخصوص از زمان مطرح کردن مباحثتهاجم فرهنگی، اهمیت و ضرورت توجه به مسائل فرهنگی را تاکید داشته‌اند.

وی در رابطه با تکمیل پروژه‌های مرتبط با حوزه مسئولیت‌های ائمه جمعه همچون مصلی و حوزه‌های علمیه ابراز داشت: دولت در سال‌های ۸۹،۹۰ در انتهای برنامه چهارم، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای مسائل فرهنگی اختصاص داده بود که از این مبلغ ۴۳ میلیارد تومان به استان تعلق گرفت که این اعتبار از سال ۹۱ یعنی ابتدای شروع برنامه پنجم توسعه، متوقف شده است.

استاندار زنجان با اشاره به این موضوع که امسال کل اعتبارات عمرانی استان با احتساب دو درصد نفت، حدود ۹۲ میلیارد تومان است گفت: علیرغم اینکه مجلس برای پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی سرفصل جداگانه و ردیف مستقل آورده است سعی خواهیم کرد با اختیارات شورای برنامه ریزی و توسعه استان و محدود کردن سایر منابع، و استفاده از سرفصل‌های متمرکز به هر طریق ممکن بسیاری از این موارد را حل کنیم.

جمشید انصاری با اعلام این موضوع که میانگین گازرسانی به روستاهای استان ۴۳ درصد است، گفت: این میزان در هشت استان همجوار، ۶۴ درصد است.

وی افزود: موضوع گازرسانی روستایی استان در گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

استاندار زنجان در پایان با بیان این مطلب که از ۸۸۰ روستای استان در ۲۲۰ روستا مشکل جدی آب آشامیدنی وجود دارد گفت: اگر بخواهیم مشکل آب شرب روستایی استان را به طور کامل برطرف کنیم حدود ۵۷ میلیارد تومان یعنی نصف کل بودجه عمرانی استان اعتبار نیاز داریم. لذا امسال عمده وقت و اعتبار استان را معطوف حل مشکل آب شرب روستایی خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز