خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روز از برگزاری هفته قرآنی ایران؛

قرائت قاریان ایرانی تحسین نمازگزاران اوگاندایی را بر انگیخت

کد خبر : ۱۸۹۶۴۶

قرائت قاری و حافظ قرآن کریم و همچنین گروه تواشیح طا‌ها اعزامی از کشورمان در مساجد «جامع قذافی»، «واندگیا» و «شیعیان دوازده امامی» تحسین نمازگزاران این مساجد را برانگیخت.

در چهارمین روز از برگزاری هفته قرآنی ایران در اوگاندا گروه تواشیح طا‌ها به سرپرستی حسین قربانی از تبریز، «رمضان خلیلی» از قاریان بین المللی کشورمان ازتهران و «شجاع زبیدات» از حافظان قرآن کریم از آبادان که از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای برگزاری این هفته قرآنی در اوگاندا به سفر می‌برند، اول مرداد ماه با حضور در مساجد «جامع قذافی» و «واندگیا» از مساجد اهل سنت و همچنین مسجد خوجه‌های «شیعیان دوازده امامی» در کامپالا پایتخت این کشور در جمع نمازگزاران این مساجد به اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی پرداختند.

به گزارش ایلنا؛ در مراسمی که در مسجد جامع قذافی برگزار شد، «اکبر توحید»، رایزن فرهنگی کشورمان در جمع نمازگزاران این مسجد بر توسعه روابط قرآنی، اتحاد بین مسلمین و لزوم مسائل دینی تاکید کرد.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن کشتار بی‌رحمانه رژیم صیهونیستی در غزه اظهار داشت: جوامع اسلامی نباید نسبت قتل عام کودکان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت باشند.

در ادامه «رمضان خلیلی» از قاریان بین المللی کشورمان به قرائت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید پرداخت و همچنین گروه تواشیح طا‌ها و حافظ کل قرآن کریم به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداختند که مورد استقبال و تحسین نمازگزاران این مساجد قرار گرفت.

در پایان این مراسم امام جماعت مسجد قذافی اهل لیبی در سخنانی کوتاهی ضمن تشکر از اجرای خوب قاریان ایرانی و اظهار شگفتی، قاری ایرانی را شبیه عبدالباسط از قاریان مصری دانست.

وی همچنین ضمن اشاره به کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه آنان را مظلوم‌ترین مسلمانان دنیا دانست و اظهار امیدواری نمود که روزی مردم فلسطین از شر رژیم صهیونیستی نجات خواهند یافت.

در هفته قرآنی ایران در اوگاندا گروه تواشیح، حافظ و قاری بین المللی قرآن کریم اعزامی از کشورمان در بعضی از مدارس، مساجد و تلویزیون کامپالا به اجرای برنامه متنوع قرآنی خواهند پرداخت.

در این برنامه‌ها علاوه بر برنامه‌های فوق، نمایشگاه کتب قرآنی و برنامه‌های رادیویی و تلوزیونی با موضوع مکتب اهل بیت(ع) نیز ضبط شده و در حال پخش می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز