خبرگزاری کار ایران

هنرمندان در دیدار با رئیس‌جمهور چه گفتند؟

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۶۱۶

متاسفانه در دولت‌های پیشین به اهالی سینما بی‌حرمتی‌هایی صورت گرفت از طرف دیگر بخاطر کمبود سالن سینما ۸۰ درصد مردم از سینما محروم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه با برگزیدگان عرصه فرهنگ و هنر دیدار و ضیافت افطار برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در ابتدای این مراسم تعدادی از هنرمندان در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در عرصه فرهنگ و هنر کشورمان با رییس جمهوری در میان گذاشتند.

تهمینه میلانیکارگردان سینما در سخنانی با اشاره به مسایل و مشکلات عرصه سینما و بی‌مهری‌هایی که دولت‌های پیشین داشته‌اند، گفت: متاسفانه در دولت‌های پیشین به اهالی سینما بی‌حرمتی‌هایی صورت گرفت و از آقای رییس جمهور بخاطر احترامی که به خانواده هنرمندان داشتند و خانه‌ای که به ناحق اشتغال شده بود را به اهالی سینما بازگرداندند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به کمبود سینما در کشور گفت: بخاطر کمبود سالن سینما ۸۰ درصد مردم از سینما محروم هستند و از آقای رییس جمهوری تقاضا دارم، دستور دهند برای هزار شهری که سالن سینما ندارند، سینما ساخته شود و با راهکارهایی ارتباط مردم را با سینما تقویت کند.

همچنین میلانی خواستار مبارزه با قاچاق فیلم، ساختن شهرکهای سینمایی و توجه ویژه به فیلم کوتاه شد.

حبیب صادقیعضو پیوسته فرهنگستان هنر، نقاش و طراح نیز در سخنانی گفت: جامعه هنرمندان از دولت تدبیر و امید بخاطر فراهم آوردن شرایط مناسب برای فعالیت‌هایشان سپاسگزار و قدردان هستند.

وی افزود: هنرهای تجسمی نیاز به بازخوانی و توجه ویژه دارد. متاسفانه ردیف مصوب یک درصدی مجلس در حمایت از هنر تجسمی، در چند سال گذشته محقق نشده و نیازمند حمایت جدی دولت در این زمینه هستیم و امیدواریم در دوران مدیریت شما آرزوی هنرمندان محقق شود.

فرهاد آییشبازیگر تئا‌تر و سینما نیز به بیان اهداف و خواسته‌های خانواده تئا‌تر پرداخت و گفت: شما به خواسته و مطالبات اهالی تئا‌تر واقف هستید و شاید به همین دلیل نود درصد تئاتری‌ها به شما رای دادند.

وی افزود: تئا‌تر در همه اعصار به نوعی وظیفه تغذیه فرهنگی جامعه را به عهده داشته است. نسل جوان ایران نسلی که به وضوح استثنایی است از تئا‌تر تغذیه می‌شود.

این بازیگر تئا‌تر و سینما اظهار داشت: بودجه تخصیص یافته تئا‌تر بسیار ناچیز و نحیف است و بچه‌هایی هستند که حدود دو سال است دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند و در اوج ناامیدی به دولت تدبیر و امید، امید دارند و از شما درخواست می‌کنم دولت در بودجه سال آینده نیازهای تئا‌تر ایران را مد نظر داشته باشد.

فاضل نظریشاعر و نویسنده نیز خواستار توجه جدی دولت به شعر و ادبیات شد و گفت: اگر کسی قرار باشد ایران را به خارج معرفی کند استفاده از چهره فرهنگی ایران عزیز است.

وی تصریح کرد: شعر فارسی آیینه‌ای از علم و اخلاق و حکمت و اندیشه مردمان این سرزمین است. رهبر فرزانه انقلاب از شعر به عنوان ثروت ملی یاد کردند و این یک واقعیت است، شعر ثروت ملی همه ماست این ثروت ملی که شاید بعضاً با آن بیگانه شده باشیم.

نظری افزود: زبان فارسی یک سرمایه معنوی ما است و همه ما سهامدار آن هستیم و نگهداری از این سرمایه معنوی کمتر از پاسداری از مرزهای جغرافیایی نیست. هویت فرهنگی ما با زبان فارسی گره خورده است. امروز زبان فارسی زبان فرهنگ شیعی و تفکر نوین اسلامی است و باید از آن صیانت و نگهداری کنیم.

حمیدرضا نوربخشاز حوزه موسیقی اصیل، با تشکر از مجموعه فرهنگی دولت بخاطر آرامش و نشاطی که در هنر بویژه موسیقی ایجاد شده، گفت: بایدشان و جایگاه موسیقی شناخته و حفظ شود و هنرمندان احساس کنند که هویت آن‌ها حفظ می‌شود.

وی گفت: موسیقی پیش آهنگ دیپلماسی فرهنگی است. هنری که بی‌واسطه پیش می‌رود. بیاییم تلاش کنیم هنرمندان بتوانند به راحتی کارشان را انجام دهند و در چارچوب مقررات فعالیت کنند و نگران نباشند در بخشی از این جغرافیا کارشان با مشکل مواجه شود.

نوربخش افزود: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها اشتغال جوانان است که با عشق و امید تلاش می‌کنند.

مصطفی رستگارییکی از جوانان نخبه در عرصه هنر در زمینه‌های فیلمنامه‌نویسی، فلسفه، شعر نیز گفت: نابسامانی‌هایی در حوزه فرهنگ و هنر وجود دارد که باید برای رفع آن تلاش کرد.

وی افزود: هنرمندان ایرانی با دسترسی آزاد به بازارهای بین المللی می‌توانند از ثروتمند‌ترین اقشار جامعه باشند.

در این مراسم دکتر حسن روحانی با تقدیر و قدردانی از هومن سیدی که جایزه ویژه بهترین فیلم در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر را به وی تقدیم کرده بود با یادداشت تشکر آمیزی به این هنرمند جوان بازگرداند.

در پایان این مراسم حاضران نماز مغرب و عشاء را به امامت حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی اقامه کرده و روزه خود را در فضای صمیمی به همراه رییس جمهوری افطار کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز