خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در جریان بازدید یک روزه از مراکز درمانی البرز:

استان البرز با فقدان شدید مراکز بهداشتی و درمانی روبروست

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۵۸۹

مجوز جذب نیروی شرکتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد / استان البرز نیازمند ۲۰۰۰ هزار تخت بیمارستانی است / فقدان حتی یک تخت بیمارستانی در فردیس با جمعیتی بالای ۶۰۰ هزار نفر، یک مسئلهٔ جدی است که باید برطرف شود / سند تحول نظام سلامت کشور در حال تکمیل است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان نشست مشترک با مسئولان ارشد استان البرز خبرهای نوید بخشی در حوزه بهداشت و درمان داشت که تحقق ۲ هزار تخت بیمارستانی در استان و پیگیری احداثبیمارستان در شهرستان فردیس از جمله آن‌ها به شمار می‌رفت.

به گزارش ایلنا در کرج، سید حسن هاشمی در سفر یک روزه خود به استان البرز، در نشست مشترک با مسئولان ارشد استان، فقدان زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در این استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: البرز به جهت فقدان زیرساخت‌ها در این حوزه، نیازمند نگاه ویژه‌ای است و باید با توسعه سرانه درمانی چهره این استان را از بعد امکانات بهداشتی تغییر داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان در این خصوص تصریح کرد: باید به سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه بهداشت و درمان اعتماد شود تا باری از دوش دولت برداشته شود.

وی افزود: حضور بخش خصوصی یک حضور برد - برد برای دولت، سرمایه گذار و مردم است که این فعالیت باید با تعرفه‌های دولتی و حمایت بیمه‌های تکمیلی و نظارت انجام پذیرد.

وزیر بهداشت در ادامه فعالیت بیمارستان‌ها از لحاظ تخصصی و نیروی تخصصی و مدیریت بیمارستانی رضایت بخش ارزیابی کرد اما این نکته را نیز یادآور شد که امکانات فضا و امکانات پاسخگوی نیاز مردم نیست.

وی باشاره به افزایش بار مراجعات و کمبود نیرو در بیمارستانهای البرز نیز گفت: در مورد جذب نیرو، هر گونه استخدام ممنوع است؛ ولی مجوز لازم به دانشگاه‌ها برای جذب شرکتی نیرو در سقف مورد نیاز داده شده است.

هاشمی در ادامه عنوان کرد: تصمیماتی گرفته خواهد شد تا چند سال آینده این خدمات ارتقا پیدا کند و استان بتواند عقب ماندگی‌ها ی خود راجبران کند.

وزیربهداشت خاطرنشان کرد: استان البرز نیازمند ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی است که باید بتوانیم با سرعت مضاعف نسبت به افزایش تخت‌ها اقدام لازم را انجام دهیم.

هاشمی با تاکید بر پیگیری جدی برای ساخت یک مرکز درمانی در فردیس افزود: فقدان حتی یک تخت بیمارستانی در فردیس با جمعیتی بالای ۶۰۰ هزار نفر، یک مسئلهٔ جدی است که باید برطرف شود.

وزیر بهداشت با اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در بیمارستان‌های استان البرز در زمینه تحول نظام سلامت اظهار داشت: برنامه تحول نظام سلامت در کشور به خوبی در حال اجرا است. در طول چند ماه گذشته کارهای سازنده و مفیدی انجام شده که البته اشکالات برنامه بر ما پوشیده نیست و ما درحال تکمیل برنامه‌ها هستیم.

شایان ذکر است، در این نشست مشترک مسئولان استان البرز نیز مطالبات فرا روی جمعیت ۲.۵ میلیون نفری البرز را با وزیر کشور در میان گذاشته و خواستار پیگیری و تحقق هر چه سریع‌تر آن بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز