خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی:

زمین‌های شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی گران نیست

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۵۶۳

کمک‌های ارایه شده به شهرک‌های صنعتی استان اصفهان بیش از آن میزانی است که به آذربایجان شرقی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گران بودن زمین های شهرک های صنعتی این استان را رد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدعلی عسگری در چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در این خصوص باید قیمت زمین های شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی با استان های برخوردار کشور مقایسه شود.

وی افزود: با این مقایسه مشخص می شود که زمین های شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از قیمت های به مراتب مناسب و ارزان تری نسبت به دیگر استان ها برخوردار است.

عسگری توپوگرافی نامناسب استان را از جمله عوامل افزایش هزینه های احداثشهرک های صنعتی در آذربایجان شرقی خواند و گفت: برای نمونه در فرایند احداثبرخی از شهرک های صنعتی استان همچون اهر باید یک پل نیز برای ورودی شهرک احداثمی شدکه این عوامل موجب افزایش قیمت تمام شده اراضی شهرک های صنعتی شده است.

عسگری کمک های مالی ارایه شده به شهرک های صنعتی استان آذربایجان شرقی را در مقایسه با سایر نقاط قابل مقایسه ندانست و گفت: این مهم از دیگر عوامل کاهش قیمت تمام شده اراضی به شمار می رود برای نمونه کمک های ارایه شده به استانی همچون اصفهان بیش از آن میزانی است که به آذربایجان شرقی شده است.

وی با اشاره به مشکلات شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: مشکلات این شهرک باید از ابتدای احداثآن شناسایی و رفع می شد

عسگری به مشکل آب های زیرزمینی به ویژه در ضلع غربی شهرک شهید سلیمی اشاره کرد و گفت: تاکنون از هفت هزار و ۸۰۰ متر کانال کشی برای زهکشی آب های سطحی این شهرک بیش از سه هزار متر انجام شده و از سه هزار و ۸۹۰ متر لوله گذاری نیز بیش از دو هزار متر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه فاز نخست این طرح تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد گفت: در این صورت مشکل اساسی ۷۰ درصد واحدهای صنعتی این شهرک رفع خواهد شد.

عسگری با یادآوری اینکه تاکنون بیش از ۴۶ میلیارد ریال برای رفع این مشکلات در این شهرک هزینه شده است گفت: برای تکمیل این طرح ها نزدیک به ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی گفت: ۲۵ میلیارد ریال از این اعتبارات باید برای کانال کشی، ۱۵ میلیارد ریال برای خرید لوله، و ۲۰ میلیارد ریال را نیز برای تملک و تحصیل اراضی که شامل ۴۰ معارض می شود باید هزینه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز