خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه:

باید به نفت توجه ویژه داشت / همکاری با کشور های شرقی را کاهش دهیم / گذشته تلخ هشت سال قبل را جبران کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۴۳۳

البته در زمینه نفت در کشور ما در هر بخشی کارهایی ارزشمند انجام شده است و اقدامات انجام شده در این سی و چند سال، قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست. در هر دوره‌ای نیز بنا به اقتضای آن دوره با تکیه بر نفت، خدمات زیادی در این کشور صورت گرفته است.

یک کارشناس اقتصادی گفت: هر چند ظاهرا طی هشت سال گذشته مسئولان کارهای گذشتگان را نفی کردند، اما من هم‌چنان معتقدم که در طی سالهای پیش از دولت نهم و دهم انسان‌های خدوم در عرصه‌های مختلف در کشور خالصانه و صادقانه، کاری متراکم و گاهی جان‌کاه انجام داده‌اند و هم اکنون نیز که مسئولان با تجربه بر سرکار آمده اند امید است روند رو به توسعه باز هم در دستور کار قرار گیرد.
مسعود حمت پناه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با بیان این که مقام معظم رهبری به حق فرمودند که امیدواریم روزی برسد که در چاه‌های نفت را ببندیم و اقتصاد کشور را بر پایه اقتصادی بدون نفت اداره کنیم، گفت: نمی‌توان گفت چون می‌خواهیم به سمت اقتصاد بدون نفت برویم باید به نفت بی‌توجه باشیم بلکه باید در استخراج، اکتشاف و اقتصاد نفت و گاز و کلیه فعالیت‌های مربوط به آن‌ها به عنوان موضوعی جدی در اقتصاد ایران توجه کنیم که معتقدم در این زمینه ما بسیار کم توجهی کرده‌ایم و متاسفانه متناسب با جایگاه خود در هیچ یک از این عرصه‌ها سهم نداریم.
وی تصریح کرد: وزارت نفت با مدیریت صنایع نفتی و بخش پالایش و صنایع پتروشیمی فرق دارد. نگاه به نفت به عنوان کالایی مهم یا بهتر بگوییم، ابزاری مهم در سیاست و اقتصاد ملی باید فوق بخشی و فرابخشی باشد. باید به نفت و سیاست‌هایش، اقتصاد و صنعت مرتبط به آن، نیروی انسانی متخصص و دانش فنی آن، تجارت و بازارهای واقعی و مجازی و دانش مدیریت بازار آن که هر روز در حال تحول است توجه خاص و ویژه باشد.
وی اظهار داشت: البته در زمینه نفت در کشور ما در هر بخشی کارهایی ارزشمند انجام شده است و اقدامات انجام شده در این سی و چند سال، قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست. در هر دوره‌ای نیز بنا به اقتضای آن دوره با تکیه بر نفت، خدمات زیادی در این کشور صورت گرفته است.
وی ادامه داد: هر چند ظاهرا طی هشت سال گذشته مسئولان کارهای گذشتگان را نفی کردند، اما من هم‌چنان معتقدم که در طی سالهای پیش از دولت نهم و دهم انسان‌های خدوم در عرصه‌های مختلف در کشور خالصانه و صادقانه، کاری متراکم و گاهی جان‌کاه انجام داده‌اند و هم اکنون نیز که مسئولان با تجربه بر سرکار آمده اند امید است روند رو به توسعه باز هم در دستور کار قرار گیرد.
بنا به گفته این مدرس دانشگاه هم اکنون که کشور های صاحبنام قصد دارند بار دیگر راه ایران را در پیش گیرند باید نهایت استفاده برده و بدانیم که برای توسعه نیاز است با آنان همکاری کنیم و نه با کشور های شرقی چرا که تجربه این مهم را به ما ثابت کرده است.
حکمت پناه گفت: ادبیات مورد استفاده رییس جمهور و وزیر نفت در خصوص دعوت از بزرگان صنعت نفت بسیار پسندیده است و باید این روند ادامه یابد و برخی هم که در مجلس حضور دارند بهتر است آنان را در این خصوص یاری کنند نه اینکه به بهانه های مختلف از سرعت حرکت رو به جلوی دولت در این بخش بکاهند. اگر دولت، مجلس و بخش خصوصی یکدیگر را یاری کنند بطور حتم می توانیم گذشته تلخ حاصل از هشت سال عقب ماندگی را جبران کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز