خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی: / تکرار /

اجرای بازنشستگی ماده ۱۰ قانون نوسازی منتظر پرداخت تعهدات دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۴۲۶

قانون نوسازی صنایع به دلیل اینکه دولت باید ۵۰ درصد از هزینه‌های کسر حق بیمه و مستمری زودهنگام را به سازمان پرداخت کند تا در بودجه سال نیز تدارک و تخصیص داده شود، اجرا نشده است.

معاون فنی و درآمد سازمان در خصوص لغو کسر حق بیمه از بن کارگری اظهار داشت: این موضوع هنوز رسماً به این معاونت اعلام نشده اما شنیده‌ها از تعییر عنوان مرجع کسر شدن حق بیمه حکایت دارد.

«محمد حسن زاد» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی منتظر ابلاغ نهایی است که به احتمال قوی در مرداد ماه قطعی خواهد شد.

وی افزود: این تصمیمی است که در شورای عالی کار اتخاذ گردیده و سازمان تأمین اجتماعی تنها مجری این مصوبه است.

زاد با یادآوری این نکته که این مصوبه در اسفندماه سال گذشته در شورای عالی کار به تصویب رسیده است، افزود: به استناد بند ۵ ماده ۲ قانون تأمین اجتماعی، سازمان آنرا به صورت بخشنامه درآورد و بن کارگری را مشمول کسر حق بیمه قرار داد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص «اجرایی نشدن ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع» اظهار داشت: این قانون به دلیل اینکه دولت باید ۵۰ درصد از هزینه‌های کسر حق بیمه و مستمری زودهنگام را به سازمان پرداخت کند تا در بودجه سال نیز تدارک و تخصیص داده شود، اجرا نشده است.

زدا افزود: به استناد ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم تا زمانی که سازمان تامین اجتماعی بودجه دریافت نکرده باشد نمی‌تواند به اجرای این قانون امیدوار باشد و در حال حاضر مکاتبات سازمان با دولت در این زمینه در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز