خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان:

رشد حاشیه‌نشینی در حال حاضر متوقف شده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۳۴۶

خوشبختانه با همکاری نهادهای مرتبط، رشد حاشیه نشینی در شهر کرمان متوقف شده و باید در جهت حذف آن از پیکره شهر اقدام کرد.

شهردار کرمان گفت: در حال حاضر رشد حاشیه‌نشینی در شهر کرمان متوقف شده است و طرح حذف این مناطق در دستور کار شهرداری قرار دارد.
به گزارش ایلنا ازکرمان، سیف‌الهی با بیان اینکه طرح ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین شهر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد گفت: در این طرح استانداری، نیروی انتظامی، دادگستری، اداره کل اطلاعات، دادستانی، بنیاد مسکن، سازمان مسکن و شهرسازی، صدا و سیما، سپاه پاسداران و شهرداری کرمان همکاری دارند.
وی با تاکید بر اینکه در فاز نخست این طرح با زمین‌خواران برخورد قضایی شده است، گفت: همزمان با اجرای این فاز زمین‌های تصرف شده بازپس‌گیری و آلونک‌های احداثشده تخریب شد.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه در فاز بعدی کمربند سبز شهر کرمان به مرحله اجرا گذاشته شد، افزود: در حال حاضر بخشی از زمین‌های چسبیده به روستای الله‌آباد ساماندهی می‌شوند.
وی گفت: ارائه تسهیلات به افرادی که از زمین‌خواران زمین خریده و متضرر شده‌اند.
سیف‌الهی با بیان اینکه شهرداری در نظر دارد برای آن دسته از افرادی که اقدام به خرید زمین از زمین‌خواران کرده‌ و در این زمینه متضرر شده‌اند، تسهیلاتی ارائه دهد، تصریح کرد: در همین راستا دو قطعه زمین ۱۰ هکتاری به شکل قانونی به بنیاد مسکن واگذار می‌شود تا در قطعات منظم به افراد واجد شرایط اعطا شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی از ساکنان مناطق حاشیه شهر کرمان اقدام به تصرف زمین‌های دولتی کرده‌اند.
وی با تاکید بر اینکه برخی از ساکنان مناطق حاشیه شهر کرمان به شکل غیرقانونی و خرده مالکی اقدام به تصرف زمین‌های دولتی کرده‌اند، افزود: بدون شک این افراد مشمول تسهیلات مذکور نمی‌شوند و شهرداری کرمان طبق قانون با آنها برخورد می‌کند.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات برای انتقال آب و برق برای محدوده ۲۰ هکتاری اتخاذ شده است، گفت: به افراد واجد شرایط دریافت زمین وام‌هایی با تسهیلات مناسب برای ساخت واحد مسکونی اعطا می‌شود تا آنها بتوانند برای خود و خانواده‌شان سرپناهی قانونی فراهم کنند.
وی اظهار داشت: شهرداری کرمان موظف به مقابله با حاشیه نشینی و حاشیه نشینان است
سیف‌الهی با بیان اینکه بر اساس مصوبات شورای تامین استان، شهرداری کرمان موظف به مقابله با حاشیه نشینی و حاشیه نشینان است، اظهار کرد: البته شهرداری برای ساکنان این مناطق تسهیلاتی در نظر می‌گیرد تا این طرح به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.
وی با تاکید بر اینکه طرح مقابله با حاشیه نشینی در شهر کرمان به عنوان یک طرح نمونه کشوری مطرح خواهد شد، افزود: خوشبختانه با همکاری نهادهای مرتبط، رشد حاشیه نشینی در شهر کرمان متوقف شده و باید در جهت حذف آن از پیکره شهر اقدام کرد.
شهردار کرمان حاشیه نشینی را یک زخم بدمنظر در چهره شهر توصیف و خاطرنشان کرد: متاسفانه در این مناطق ناامنی‌های زیادی وجود دارد و به نوعی به محل عرضه مواد مخدر و یا انجام منکرات تبدیل شده‌اند.
سیف‌الهی با تاکید بر اینکه شهرداری برای مقابله با حاشیه نشینی تمام توان خود را به کار خواهد بست، تصریح کرد: شهرداری کرمان موظف به اجرای مصوبه شورای تامین استان است و در حال حاضر تمامی نهادهای انتظامی و امنیتی تاکید بر مقابله با رشد حاشیه نشینی دارند.
وی خواهان همکاری همه شهروندان در زمینه مقابله با حاشیه نشینی شد و افزود: در حال حاضر افرادی در این مناطق رشد و پرورش می‌یابند که در شرایط عدم چاره‌اندیشی به انواع کارهای خلاف و بزهکاری روی می‌آورند.
شهردار کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر پایانه جدید مسافربری شهر کرمان در محدوده مناطق حاشیه نشین ایجاد شده است، گفت: متاسفانه بسیاری از مسافران در لحظه ورود به شهر کرمان با یک منظر نامناسب از شهر کرمان روبه‌رو می‌شوند.
سیف‌الهی با تاکید بر اینکه باید گردشگران و مسافران با امنیت کامل به این پایانه مراجعه کنند، تصریح کرد: اگر اقدامی برای مقابله با حاشیه نشینی و مشکلات ناشی از آن نشود، این امکان وجود دارد که برای شهر و استان حوادثامنیتی ناگواری شگل گیرد.
وی با بیان اینکه شهرداری کرمان به هیچ عنوان قصد تخریب و یا تصرف زمین و یا خانه‌های مردم را ندارد، خاطرنشان کرد: شهرداری تنها بر اساس قانون موظف شده تا مصوبه شورای تامین استان مبنی بر بازپس‌گیری

زمین‌های تصرف شده توسط زمین‌خواران را اجرا و با حاشیه نشینی مقابله کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز