خبرگزاری کار ایران

معاونت سیاسی و اجتماعی کوهبنان:

مشکل حقوق و مطالبات بازنشستگان معادن ذغال سنگ مرتفع شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۳۳۹

با پیگیرهای مستمر فرماندارو نمایندگان مردم کوهبنان، کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مشکل پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان معادن ذغال سنگ در حال حاضر مرتفع شده است.

معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری کوهبنان گفت: معادن ذغال سنگ از اغاز فعالیت خود توانسته تعدادی زیادی از مردم جویای کار شهرستان را در درون خود مشغول به کار کند که تعدادی از آنان به سن بازنشستگی رسیده‌اند. اما در زمینه پرداخت حقوق و مطالبات خود با مشکل مواجه بودند که با پیگیرهای مستمر فرماندار کوهبنان، نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی همچنین نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی این مشکل در حال حاضر مرتفع شده است.

به گزارش ایلنا از کرمان، شهنازی افزود: این در حالی است که از ۸۵ هزارکارگر بازنشسته ذغال سنگ بیش از ۸۵۰ کارگر بازنشسته در شهرستان کوهبنان زندگی می‌کنند و مسئولین اجرایی حدود ۱۳ استان کشور و بیش از ۹۵ نماینده مجلس که بازنشستگان ذغال سنگ را در حوزه‌های خود دارند جهت رفع این مشکل تلاش کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بر اثر انفجار اسفندماه سال گذشته و کشته شدن چند معدن چی به دستور دادستان معدن چشمه پودنه بدلیل عدم رعایت مسائل ایمنی تعطیل شد که با پیگیرهای به عمل آمده توسط فرمانداری، بازرسان تامین اجتماعی؛ اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اواسط تیرماه بیمه بیکاری به ۱۶۰ نفر که پروندهای خود را کامل کرده بودند پرداخت شد.

وی تصریح کرد: پس از تعطیلی معدن چشمه پودنه در بخش طغرالجرد بیش از دویست و شصت نفراز کارگران این معدن بیکار شدند اما با توجه به فراهم شدن مقدمات و ایجاد شرایط ایمنی کافی توسط مسئولین معدن و پیمانکاران در حال حاضر ۱۶۰ کارگر این معدن دعوت به کار شده‌اند و مابقی نیز تا زمان دعوت به کار از بیمه بیکاری بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: از جمله مشکلاتی که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت زمینه نارضایتی مردم شهرستان و مسافرین را فراهم کرده بود، مشکلات مربوط به جایگاه بنزین مرکز شهرستان بود که با برگزاری جلسات مکرر در ‌‌نهایت با همکاری فرمانداری، شرکت نفت و شرکت تعاونی روستایی با واگذاری اینجایگاه به بخش خصوصی در حال حاضر مشکل بصورت کلی مرتفع شده است.

وی از مدیریت مرکز اورژانس و درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان در خواست کرد تا با فراهم کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم گام بردارند.

شهنازی از مسئولین ادارات و نهاد‌ها درخواست نمود تا قبل از برگزاری جلسه شورای اداری در ماه اینده لیست طرح‌ها و پروژهایی که زمینه کلنگ زنی و افتتاح آن‌ها فراهم شده را به معاونت برنامه ریزی فرماندار اعلام کنند تا در هفته دولت اقدامات لازم انجام پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز