خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان:

۱.۲ میلیون هکتار از جنگل‌های زاگرس به لرستان اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۳۰۵

حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان لرستان پوشیده از جنگل است که که این جنگل‌های حوزه رویشی زاگرس از با ارزش‌ترین ذخایر جنگلی جهان است.

مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان: حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان لرستان پوشیده از جنگل است که که این جنگل‌های حوزه رویشی زاگرس از با ارزش‌ترین ذخایر جنگلی جهان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، مهرداد غضنفری امروز در جلسه احیاء جنگل‌های بلوط لرستان در خرم‌آباد، اظهار کرد: کارگروه حفاظت و احیاء جنگل‌های لرستان با مشخص شدن اعضا شکل گرفته است و امروز نخستین جلسه این کارگروه است که دو دستور کار در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان گفت: حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان لرستان پوشیده از جنگل است که که این جنگل‌های حوزه رویشی زاگرس از با ارزش‌ترین ذخایر جنگلی جهان است.
وی افزود: حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان لرستان پوشیده از جنگل است که که این جنگل‌های حوزه رویشی زاگرس از با ارزش‌ترین ذخایر جنگلی جهان است.
غضنفری تصریح کرد: مهم‌ترین گونه گیاهی در جنگل‌های لرستان بلوط است که این نقش فوق العاده اکولوژیستی دارند و منابع مهمی برای حفظ آب و خاک محسوب می‌شوند.
مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان لبیان کرد: جنگل‌های لرستان از سال ۸۸ دچار بیماری و خسارت شده‌اند که بخشی از این بیماری متوجه عوامل انسانی و بخشی نیز به دلیل عوامل بیولوژیکی است و تا کنون تحقیقاتی در این زمینه انجام نشده است.
وی اظهار کرد: متأسفانه تا کنون راهکاری برای برطرف کردن مشکلات جنگل‌های لرستان ارائه نشده است و علت اصلی آن نیز عدم وجود یک طرح مدون مطالعاتی و تحقیقاتی است و همچنین اگر در این زمینه راهکاری ارائه شده است راهکارهای چندان کارآمد و مناسبی نبوده است.
غضنفری افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استانی و اعضای هیئت دولت و بررسی مشکل جنگل‌های لرستان این استان به عنوان دومین استان خسارت دیده از ناحیه جنگل‌های بلوط در حوزه زاگرس است که برای رفع این مشکل از سوی دولت مبلغی نیز به لرستان اختصاص یافته است که بسیار کم است.
مدیرکل جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده در استان تصمیم گرفته شد که یک کمیته شامل کارگروه‌های حفاظت، آفات، احیاء و کارگذاری در لرستان ایجاد شود تا به طور جدی این مسئله را مورد پیگیری قرار دهند.
وی بیان کرد: باید به طور اختصاصی روی بحثبلوط کار کنیم زیرا اگر فکر خسارات انسانی را در سر داشته باشیم باید به فکر معیشت ساکنان روستا‌ها نیز باشیم که نتیجه کار‌های انجام شده در این زمینه باید در یک فرصت سه ماهه مورد بررسی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز