خبرگزاری کار ایران

شیرمحمدی در گفت وگو با خبرنگاران خبرداد؛

شناسایی دوهزار اتباع غیر مجاز شاغل در قم

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۷۰

آمار بالای اتباع غیرمجاز در استان قم رو به افزایش است / ۶۵ هزار نفر از اتباع خارجی با داشتن مجوز رسمی از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی در قم زندگی می‌کنند / آمایش مرحله جدید اتباع در شهر یور ماه برگزار خواهد شد.

ایلنا: مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان قم گفت: از ابتدای سال تا ابتدای تیر ماه سال جاری حدود ۲ هزار اتباع خارجی، به صورت غیرمجاز در قم مشغول به کار بودند که تحویل اردوگاه، جهت ترد به کشور متبوع خود شده اند.

به گزارش ایلنا، عباس شیرمحمدی مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استان قم، امروز در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: آمار بالای اتباع غیرمجاز در استان قم رو به افزایش است که امیدواریم بتوانیم این مسئله را به شایستگی کنترل کنیم.

وی با بیان این که باید از ورود اتباع غیرمجاز به داخل قم پیشگیری کنیم، گفت: در حال حاضر ۶۵ هزار نفر از اتباع خارجی با داشتن مجوز رسمی از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی در قم زندگی می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم خاطرنشان کرد: در مسئله ترد اتباع غیر مجازی که در قم سکونت داشته اند نیز کارهایی صورت گرفته که بر همین اساس سال گذشته ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از اتباع افغانی و ۲۰۰ نفر از اتباع عراقی به کشورشان ترد شده اند.

شیرمحمدی افزود: از ابتدای سال تا ابتدای تیر ماه سال جاری حدود ۲ هزار اتباع خارجی، به صورت غیرمجاز در قم مشغول به کار بودند که تحویل اردوگاه، جهت ترد به کشور متبوع خود شده اند.

وی از همکاری خوب اداره کل اتباع و امور مهاجرین استان قم با سازمان ملل خبر داد و اظهار کرد: با جذب منابعی یک مدرسه با ۹ کلاس برای اتباع خارجی و یک بوستان برای اتباع پیش بینی و در حال ساخت می باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم با بیان اینکه آمایش مرحله جدید اتباع در شهر یور ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این آمایش برای اتباع خارجی افغانی آمایش دهم و برای اتباع خارجی عراقی نهمین آمایش خواهد بود که شهریور ماه برگزار خواهد شد.

شیرمحمدی دربخشی دیگر از سخنان خود به آسیب های ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی اشاره و از صدور ۱۱۵ مجوز ازدواج زناشویی اتباع ایرانی با خارجی در قم در طول سال گذشته خبر داد و افزود: آمار ازدواج بیش از شمار ذکر شده است که این شمار فقط به ازدواج‌هایی اختصاص دارد که در اداره اتباع و مهاجرین خارجی به ثبت رسیده است.

وی نداشتن هویت فرزندان حاصل از این ازدواج را مهمترین آسیب ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی برشمرد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم در ادامه از بیمه در مانی اتباع خارجی خبر داد و گفت: اتباع خارجی زیرپوشش بیمه آسیا قرار می‌گیرند و درصورتی که اتباع خارجی دارای بیماری خاص مانند سرطان باشند در اولویت قرار خواهند گرفت.

وی افزود: کمیساریا برای پوشش بیمه اتباع خارجی ۱۵ هزار سهمیه به استان قم داده است که به دنبال این هستیم که این سهمیه را افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز