خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان:

صرفه‌جویی اقتصادی چشمگیر با افتتاح نخستین ایستگاه CPS کابینتی مجهز به سامانه مونیتورینگ

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۸۸

ماژول های CPMM نسل سوم طراحی شده برای کنترل و ارسال داده های ایستگاههای CPS با استفاده از منابع تغذیه سوئیچینگ، دارای این توانایی هستند که به تنهایی در ایستگاههای CPS دارای رکتیفایر نیز استفاده شده و داده های مربوط به ولتاژ و جریان و دمای رکتیفایر را برای اتاق کنترل کاربر ارسال کند.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: ماژول های CPMM نسل سوم طراحی شده برای کنترل و ارسال داده های ایستگاههای CPS با استفاده از منابع تغذیه سوئیچینگ، دارای این توانایی هستند که به تنهایی در ایستگاههای CPS دارای رکتیفایر نیز استفاده شده و داده های مربوط به ولتاژ و جریان و دمای رکتیفایر را برای اتاق کنترل کاربر ارسال کند.

به گزارش ایلنا از زنجان, سید سعید عسگریان از طراحی و ساخت دستگاه منبع ولتاژ سوئیچینگ متغیر هوشمند برای ایستگاه های حفاظت کاتدیک این شرکت خبر داد و گفت: با افتتاح نخستین ایستگاه CPS کابینتی مجهز به سامانه مونیتورینگ؛ شاهد صرفه جویی اقتصادی قابل توجه هستیم.

عسگریان با اشاره به لزوم افزایش تعداد ایستگاه‌های حفاظت کاتدیک CPS در شهر زنجان به دلیل توسعه خطوط لوله فلزی گازرسانی شهری و نیاز به احداثایستگاه‌های CPS که با مبلمان شهری همخوانی داشته باشد؛ اظهار داشت: با توجه به ظهور تکنولوژی های جدید در عرصه صنعت گاز کشور و در زمینه مونیتورینگ داده های حیاتی ایستگاههای گاز و ایستگاه‌های CPS؛ شرکت گاز استان زنجان؛ به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه طراحی، ساخت و استفاده از تکنولوژی های پیشرفته بومی؛ موفق به دست یابی سامانه های هوشمند مونیتورینگ ایستگاه‌های CPS شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با تلفیق این سامانه با ایستگاه‌های کابینتی CPS که یک نوآوری در ساخت ایستگاههای CPS است پیشرفته ترین ایستگاه‌های CPS در سطح کشور را راه اندازی کرده و به بهره برداری رسانده ایم.

عسگریان با اعلام اینکه حجم کم، قابلیت فعالیت دیجیتال و انتقال داده های ایستگاه حفاظت کاتدیک به اتاق کنترل(SCADA) و عدم نیاز به فونداسیون جداگانه برای رکتیفایر را از مزایای این ایستگاه‌ها است؛ ابراز داشت: این دستاورد علمی پژوهشی ارزشمند در واحد های بهره برداری شرکت های گاز استانی، شرکت های انتقال گاز، خطوط لوله و همه سیستم های دارای ایستگاه CPS قابلیت اجرا و بهره برداری دارد.

مهندس آهنگری طراح برق و حفاظت کاتدیک خدمات فنی و مهندسی شرکت گاز استان زنجان نیز با اشاره به اینکه این ایستگاهها دارای قابلیت استفاده از برق ورودی متناوب شهری(A. C.) و برق یکسو(D. C.) حاصل از مولدهای خورشیدی را دارند افزود: صرفه جویی در تحصیل زمین ایستگاه CPS و حذف فونداسیون و کاهش هزینه های ابنیه و همچنین کاهش هزینه ها و خطاهای نیروی انسانی در اندازه گیری داده های ایستگاه CPS با کمک ماژول های مونیتورینگ از مهم ترین دست آوردهای این پروژه است.

وی در مورد استفاده از سامانه های مونیتورینگ در ایستگاه CPS کابینتی ابراز داشت: ماژول های CPMM نسل سوم طراحی شده برای کنترل و ارسال داده های ایستگاههای CPS با استفاده از منابع تغذیه سوئیچینگ، دارای این توانایی هستند که به تنهایی در ایستگاههای CPS دارای رکتیفایر نیز استفاده شده و داده های مربوط به ولتاژ و جریان و دمای رکتیفایر را برای اتاق کنترل کاربر ارسال کند.

مهندس آهنگری با اشاره به استفاده از این توانمندی در ایستگاه‌های CPS کابینتی زنجان افزود: با عنایت خداوند متعال و همت مهندسین تلاشگر در آینده نزدیک با استفاده از منابع تغذیه سوئیچینگ که قبلا طی یک پروژه پژوهشی در شرکت گاز استان زنجان طراحی و به بهره برداری رسیده است، ابعاد ایستگاه‌های CPS کابینتی از حالت موجود نیز کاهش یافته و به ایستگاههای CPS مینی کابینتی تبدیل خواهد شد.

گ این ایستگاه در کنار فضای سبز خیابان خیام شهر زنجان احداثشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز