خبرگزاری کار ایران

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان خرمدره:

کمبود مالی بیماران کلیوی، خطر از هم پاشیدگی خانواده‌ها را به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۶۹

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی خرمدره به دردناک ترین صحنه درد و رنج بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: کمبود مالی بیماران کلیوی با ناامیدی و مشکلات روانی همراه است که احتمال از هم پاشیدگی خانواده ها را به دنبال دارد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان خرمدره گفت: توجه به خود مراقبتی، جدی گرفتن توصیه های پزشکی در زمینه بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون، تغییر در سبک زندگی، انجام فعالیت های ورزشی، نوشیدن مایعات و توجه به سلامت کلیه ها باید از سوی مردم رعایت شود.

به گزارش ایلنا از زنجان, مهناز شریفی کمک های خیّرین و مسئولان را در پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات بیماران کلیوی مهم دانست و افزود: فشار هزینه های زندگی در کنار هزینه های درمان عاملی برای فروپاشی خانواده های بیماران کلیوی است و مسئولان و خیّرین باید با کمک های مالی به ویژه با ایجاد زمینه های اشتغال برای بیماران کلیوی، آنان را در تامین هزینه های زندگی یاری کنند و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ۶۳در کنار انجمن های خیریه در جهت ارتقاء سطح بهداشت در جامعه به صورت جدی فعالیت کند.

وی کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین خرمدره ای را ستودنی خواند و ادامه داد: در طی ۲ سال، نیکوکاران این شهرستان ۱۰۰۰ متر مربع زمین در سه مرحله به انجمن خرمدره اهداء کرند و سعی کرده ایم که بیماران کلیوی را از لحاظ مالی یاری کنیم و کمک های خیرین منجر به سالم ماندن انسان های بیمار، پیوند کلیه آنان و یا نجاتشان از مرگ تدریجی شده است.

مدیر انجمن کلیوی خرمدره به فعالیت های این انجمن اشاره کرد و گفت: پخش بروشورهای بهداشتی با آخرین اطلاعات علمی، حضور در مناسبت های مختلف و دادن آگاهی به مردم، جذب کمک های مردمی در مساجد و ادارات، پخت آش و غذاهای مختلف در انجمن و فروش آن به نفع بیماران کلیوی، کمک درمانی و معیشتی به بیماران، آموزش حرفه های مختلف و ایجاد اشتغال از جمله فعالیت های این انجمن است.

شریفی توجه به اقدامات پیشگیرانه از سوی مردم را ضروری عنوان کرد و افزود: توجه به خود مراقبتی، جدی گرفتن توصیه های پزشکی در زمینه بیماری های زمینه ای مانند دیابت و فشار خون، تغییر در سبک زندگی، انجام فعالیت های ورزشی، نوشیدن مایعات و توجه به سلامت کلیه ها باید از سوی مردم رعایت شود.

وی خاطر نشان کرد: بخش دیالیز شهرستان خرمدره از لحاظ امکانات و خدمات دهی به بیماران مناسب است.

شریفی تعداد بیماران دیالیزی شهرستان خرمدره را ۲۲ نفر برشمرد و ادامه داد: این شهرستان تعداد ۶ نفر بیمار پیوندی و ۸ نفر مراقبتی دارد که ۱ نفر بیمار دیالیزی به شهرستان خدابنده انتقال یافت.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی خرمدره به کوچکترین و بزرگترین عضو این انجمن اشاره کرد و گفت: کوچکترین و بزرگترین اعضای این انجمن با داشتن به ترتیب ۱۶ و ۸۱ سال سن از بیماران انجمن حمایت از بیماران کلیوی شهرستان خرمدره هستند.

وی در پایان به آثار دعا و نیایش در کاهش بیماری ها اشاره کرد و اظهار داشت: دعا کردن فشار خون را تنظیم کرده و قدرت دفاعی بدن را نیز بالا می برد و باید برای یکدیگر دعا کرده و انسانی شاکرد باشیم و در امور خیر همیار همدیگر بوده تا دنیایی زیبا برای خود و فرزندانمان بسازیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز