خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران: / مشروح /

اختصاص ۵۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی / در پرونده ۶۵۰ میلیونی جرمی رخ نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۰۷

در همین راستا ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب استان فارس، ۷۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب شهری، روستایی و عشایری در استان ایلام و ۲۶ میلیارد تومان برای پیشگیری از حوادثغیرمترقبه در سواحل دریای خزر اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی دولت از اختصاص ۵۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های عمرانی خبر داد و گفت: ظرف چند روز آینده بیش از سه هزار میلیارد تومان جهت تکمیل طرح‌های عمرانی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: امروز جلسه هیات وزیران به بحثبررسی ساختارهای مختلف و متنوع خروج از رکود اختصاص داشت و متعاقب بررسی این راهکارها، بخشی از اقداماتی که نیاز به مصوبه قانونی داشت طی لایحه‌ای تهیه شد و مواد آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: برای همین امروز بعدازظهر نیز هیات دولت برای ادامه رسیدگی به لایحه حقوق خروج از رکود تشکیل جلسه خواهد داد.

نوبخت خاطرنشان کرد: در بخشی از این راهکارها که باید از مسیر بودجه اقدام می‌شد توجه به تکمیل طرح‌های عمرانی مد نظر قرار گرفت. برای همین دولت از روزهای گذشته اقدام به تخصیص و پرداخت اعتبارات عمرانی کرد به طوری که در روزهای قبل بیش از ۵۲۷ میلیارد تومان برای اعتبارات طرح‌های عمرانی اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در همین رابطه برنامه‌ریزی شد که ظرف چند روز آینده بیش از سه هزار میلیارد تومان جهت تکمیل طرح‌های عمرانی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز هیات دولت اختصاص هشت میلیارد دلار برای طرح‌های تعیین آب تکمیل سدها و آب‌های مرزی مورد تصویب قرار گرفت، عنوان کرد: هزینه کردن روی این طرح‌ها می‌تواند در کنار اعتبارات عمرانی طرح‌های موجود و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از مسیر بودجه برای خروج از رکود موثر باشد. البته راهکارهای دیگری نیز مد نظر است که هم‌گرایی این راهکارها می‌تواند تاثیر بسزایی در هدف خروج از رکود داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در جلسه قبل هیات دولت علاوه بر ۵۲۷ میلیارد تومانی که برای طرح‌های عمرانی در استان‌ها اختصاص یافت برای طرح‌های ویژه نیز مصوباتی نیز در نظر گرفته شد. در همین راستا ۴۵ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب استان فارس، ۷۰۰ میلیارد ریال برای تامین آب شهری، روستایی و عشایری در استان ایلام و ۲۶ میلیارد تومان برای پیشگیری از حوادثغیرمترقبه در سواحل دریای خزر اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه به طور کلی ۲۳۸ میلیارد ریال برای تامین آب مورد نیاز مناطق عشایری در نظر گرفته شده است گفت: علاوه بر این دولت تصویب کرد که هزار میلیارد تومان نیز به توسعه آبیاری تحت فشار محصولات کشاورزی قرار گیرد. مجموعه این تخصیص‌ها در کنار راهکارهای دیگر می‌تواند در آینده‌ای نزدیک برای خروج از رکود و افزایش اشتغال اثرگذار باشد و با مجموعه این راهکارها می‌توانیم برای سال ۹۳ رشد مثبت اقتصادی را علی‌رغم وجود رشد منفی در سال ۹۱ و ۹۲ شاهد باشیم.

نوبخت با اشاره به نظر دیوان محاسبات پیرامون پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی گفت: عده‌ای از این پرونده به عنوان رانت تلقی کردند در حالی که دولت توضیح داده بود که جرمی واقع نشده و این کار برای تسریع در واردات صورت گرفته است اما با این حال دیوان محاسبات نیز وارد شد.

وی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات در دو مرحله موضوعات را مورد رسیدگی قرار می‌دهد، اظهار داشت: یکی از این مراحل دادسرا است که اگر از نظر دادستانی تخلفی محرز باشد به دادگاه ارسال می‌شود. با رسیدگی دادستان دیروز نظر داده شد که هرچند در ابتدا واردات زودهنگام مخالف با روش‌های جاری بود اما این توضیح نیز داده شد که هیچ سوءنیتی در این مورد وجود نداشت.

معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری ادامه داد: این گزارش همچنین عنوان کرده که این واردات به بازار کمک کرده و تاثیر مثبتی داشته است و این اقدام، هیچ ضرری را متوجه بیت‌المال نکرده است، در غیر این صورت قرار تعقیب صادر می‌شد. در این توضیحات آمده است که یکسال فرصت داده شده تا اگر شرکت‌هایی از شرکت واردکننده اعتراضی داشته باشند به شورای رقابت منعکس کنند اما دادستانی به طور کلی این پرونده را بی‌ارزش‌تر از آن می‌داند که بخواهد به دادگاه ارسال کند.

نوبخت با تشکر از رسانه‌هایی که به دنبال بیان واقعیت‌ها هستند، تصریح کرد: متن نتیجه رسیدگی‌های دیوان محاسبات بسیار شفاف بود اما برخی گفته دیوان در خصوص اینکه واردات زودهنگام خلاف رویه جاری بود را به عنوان محکومیت قطعی اعلام شده توسط دیوان محاسبات اطلاع‌رسانی کردند که فکر می‌کنم آنها مرتکب جرم شدند و این مسئله قابل تعقیب است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم به شکل ریز وارد مباحثحقوقی نمی‌شوند، یادآور شد: مردم ما تیتر رسانه‌ها را می‌بینند بنابراین تیترها باید منطبق با متن باشد تا القای شبهه نکند تا امروز ما حتی یک ریال نیز از رقمی که باید به شخص واردکننده داده می‌شد، پرداخت نکرده‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز