خبرگزاری کار ایران

همکاری چین و عراق در ساخت مخازن ذخیره سازی نفت

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۹۸۸

دولت عراق قرارداد ساخت یک مخزن ذخیره سازی نفتی را در میدان نفتی الناصریه واقع در جنوب عراق به ارزش ۶٠٧ میلیون دلار به یک شرکت چینی واگذار کرد.

هیئت دولت عراق امروز(چهارشنبه اول مرداد ماه) از امضای قراردادی به ارزش ۶٠٠ میلیون دلار با یک شرکت چینی برای ایجاد یک مخزن ذخیره سازی نفت خبر داد.
به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری السومریه، هیئت دولت عراق در بیانیه ای اعلام کرد: دولت عراق قرارداد ساخت یک مخزن ذخیره سازی نفتی را در میدان نفتی الناصریه واقع در جنوب عراق به ارزش ۶٠٧ میلیون دلار به یک شرکت چینی واگذار کرد.
بر اساس این گزارش، شرکت چینی یاد شده در زمینه ساخت خطوط انتقال نفت، فعالیت می کند.
وزارت نفت عراق در ماه گذشته مناقصه های بین المللی توسعه میدان نفتی الناصریه و ساخت پالایشگاه آن با ظرفیت ٣٠٠ هزار بشکه در روز را به تاخیر انداخت.
میدان نفتی الناصریه هم اکنون روزانه ۴٠٠ هزار بشکه نفت تولید می کند.
کنسرسیومی متشکل از سه شرکت ژاپنی جی ایکس هلدینگ، اینپکس و جی جی سی برای توسعه میدان الناصریه، سه سال در حال مذاکره بودند اما این گفتگوها اواخر سال ٢٠٠٩ به دلیل مسائل مالی پایان یافت.
ذخایر اثبات شده نفت خام میدان الناصریه واقع در استان ذی قار بیش از ۴,۴ میلیارد بشکه برآورد شده که این موضوع سرمایه گذاری در آن را جذاب کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز