خبرگزاری کار ایران

اردوغان خواستار افزایش اختیارات رییس‌جمهوری ترکیه شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۹۷۲

خواستار افزایش اختیارات رییس‌جمهوری هستم. همچنین امیدوارم ترکیه به سمت یک نظام ریاست‌جمهوری حرکت کند؛ حتی اگر امکان استقرار نظام ریاست‌جمهوری وجود نداشته باشد، برقراری نظام شبه ریاست‌جمهوری نیز باعثکاهش تنش‌ها و انجام بهتر امور خواهد شد.

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه طی سخنانی خواستار افزایش اختیارات رییس‌جمهوری شد.

به گزارش ایلنا به نقل از تی‌آر‌تی، اردوغان در حالی خواستار افزایش اختیارات رییس‌جمهوری شده است که بسیاری از تحلیل‌گران داخلی و خارجی معتقدند وی نسبت به رقبای خود از شانس بسیار بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری برخوردار است.

در همین حال شواهد حاکی از آن است که حزب حاکم «عدالت و توسعه» تصمیم دارد پس از برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۰۱۵ میلادی قانون اساسی جدیدی را پیشنهاد دهد.

اردوغان در این‌باره گفت: «خواستار افزایش اختیارات رییس‌جمهوری هستم. همچنین امیدوارم ترکیه به سمت یک نظام ریاست‌جمهوری حرکت کند.»

وی افزود: «حتی اگر امکان استقرار نظام ریاست‌جمهوری وجود نداشته باشد، برقراری نظام شبه ریاست‌جمهوری نیز باعثکاهش تنش‌ها و انجام بهتر امور خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، دور نخست‌ انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه قرار است دهم ماه آگوست برگزار شود.

این نخستین بار است که شهروندان ترکیه به طور مستقیم رییس‌جمهوری خود را انتخاب می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز