خبرگزاری کار ایران

بیانیه حزب اراده ملت ایران(حاما) به مناسبت روز قدس

کد خبر : ۱۸۸۹۶۲

حاما روز جهانی قدس را فرصت مناسبی برای اعلام انزجار جهانی بر علیه هرگونه ظلم و ستم بر انسانها در هرگوشه از جهان بویژه در فلسطین وغزه مظلوم دانسته و از همه انسان های با وجدان می خواهد هرچه فریاد دارند بر سر بیداد بیدادگران بکشند.»

حزب اراده ملت ایران در بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس، از مجامع بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست که به وظیفه اصلی خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی درخصوص جنایات جنگی در غزه و نقض قواعد و حقوق بین‌الملل بشردوستانه در چند روز گذشته، عمل کند.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در طول هفتاد سال گذشته، همه‌ساله جهانیان شاهد حملات وحشیانه و کشتار فجیع ملت فلسطین بویژه زنان و کودکان بی‌پناه این ملت بوده است. مردم بی‌دفاع و مظلومی که رنج و مصیبت ناشی از سال‌ها محاصره، محدویت، آوارگی از سرزمین آبا و اجدادی واز دست دادن عزیزانشان را بر دوش می‌کشند. بشریت سال‌هاست که نظاره‌گر این فجایع توسط رژیم صهیونیستی اسرائیل می‌باشد. رژیمی که با تکیه بر حمایت یا حداقل اغماض و سکوت منادیان مدنیت و احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر هر ساله بر دامنه جنایات وحشیانه و غیر انسانی خود می‌افزاید. امسال نیز در آستانه روز جهانی قدس بار دیگر ددمنشی‌های این رژیم جنایتکار بر علیه مردم مظلوم غزه بار دیگر وجدان جهانیان را به چالش کشیده است.

در هفتاد سال گذشته، شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و سایر مجامع بین‌المللی همواره نسبت به نقض این حقوق اخطارهای فراوانی را به اسرائیل داده‌اند، ولی این اخطارها نتوانسته است مانع از استمرار تجاوزات و اقدامات ناقض عرف و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم بشود. جنگ‌های متعدد، اشغالگری و آواره کردن مردم بی‌پناه و ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین و تصاحب و مصادره اراضی و قتل عام و کشتارهای بی‌رحمانه، ترور، شکنجه، زندانی کردن، ساخت دیوار، مجازات‌های دسته‌جمعی و عملکرد اسرائیل در طول جنگ و دوران اشغال و… نمونه‌هائی از این گونه رفتار ضد حقوق بین‌الملل بویژه حقوق بین‌الملل بشر دوستانه توسط این رژیم در طول ۷۰ سال گذشته است.

این رژیم حتی کنوانسیون‌های لاهه که بر اساس دیدگاه اکثریت قریب به اتفاق حقوقدانان جهان به حقوق بین‌المللی عرفی تبدیل شده است را نادیده گرفته است. متأسفانه قواعد و مقررات حقوق بین‌الملل و معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی بشردوستانه و قطعنامه شورای امنیت و مجمع عمومی و دیگر مجامع بین‌المللی نتوانسته مانع از ادامه نقض فاحش حقوق بین‌الملل بشردوستانه توسط اسراییل بشود و حتی توافق‌نامه‌های امضا شده بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی نیز مانع استمرار این تجاوزات نشده است. نهادهای بین‌المللی و در رأس آنها شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان مهم‌ترین نهاد بین‌المللی که وظیفه اصلی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد در انجام وظایف اصلی خود در این خصوص ناکام بوده و نتوانسته‌اند در چارچوب وظایف خود این رژیم را از ارتکاب این جرائم و جنایت علیه بشریت بازدارند.

از سال ۲۰۰۵ میلادی که تحت فشار افکار عمومی جهانی و همچنین مقاومت مردم فلسطین، اسرائیل ناچار به عقب‌نشینی از نوار غزه شد، از آن موقع به تکرار تمامی قواعد انسانی و حقوقی بین‌المللی بشردوستانه را در خصوص این ملت مظلوم نقض کرده است. این رژیم برای اینکه از عبارت دولت برای غزه استفاده نکند و همچنین دست خود را در تجاوز به این سرزمین باز بگذارد، نوار غزه را بعنوان «کیان دشمن» خطاب نمود. این عبارت مجعول هیچ سابقه‌ای در حقوق و روابط بین‌الملل ندارد. معنای این واژه آن است که فلسطینی‌های ساکن غزه دشمن اسرائیل هستند و این رژیم می‌تواند هر اقدام خصمانه‌ای را علیه آنها انجام دهد. متأسفانه تحولات نظام بین‌الملل بعد از پایان جنگ سرد و فروپاشی بلوک شرق نیز مزید بر علت شده و یکه‌تازی ایالات متحده آمریکا بعنوان تنها ابرقدرت برآمده از تحولات جدید نظام بین الملل بر ارکان نظام بین الملل بویژه شورای امنیت ناکارآمدی این نهاد مهم بین المللی را در انجام وظیفه اصلی حفظ صلح و امنیت بین المللی مضاعف کرده و رژیم اسرائیل را در ارتکاب جنایتعلیه مردم بی دفاع غزه و در کل فلسطین گستاخ‌تر نموده است.

حزب اراده ملت ایران(حاما) بعنوان عضوی از جامعه بزرگ اصلاح‌طلب کشور، درد و رنج همه ملت‌ها و مردمان جهان را درد و رنج خویش دانسته و بر این باور است که همه ملت‌های جهان عضو یک پیکر واحد بوده و رنج و مهنت هر عضوی قرار از ما می گیردو ما خود را در غم و اندوه همه انسان ها شریک می‌دانیم و بر علیه هر ظالمی فریاد می زنیم و فرقی بین غزه، لبنان، سوریه، عراق، قره‌باغ و سایر ممالک تحت ظلم و ستم برای ملت ایران بویژه همفکران حاما وجود ندارد.

حاما ضمن اعلام تنفر از اقدامات تجاوزگرانه و نسل کشی صورت گرفته توسط اسرائیل در غزه مظلوم که مصداق بارز جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در قاموس حقوق بین‌الملل می‌باشد و همچنین اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین، از همه انسان های آزاده و نوع دوست جهان می خواهد تا در مقابل این جنایات سکوت نکرده و عکس‌العمل مناسب نشان دهند. از مجامع بین‌المللی، خصوصاً شورای امنیت سازمان ملل می خواهد که به وظیفه اصلی خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی در خصوص جنایات جنگی صورت گرفته در غزه و نقض آشکار قواعد و حقوق بین الملل بشردوستانه عرفی و موضوعه و استفاده از حتی سلاح های غیر متعارف بر علیه غیر نظامیان غزه در طول چند روز گذشته، عمل نماید و ضمن اجرای قطعنامه‌های قبلی خصوصاً قطعنامه ۲۴۲ خود، همانطور که مرتکبان جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در یوگسلاوی و رواندا را به دادگاه کیفری بین المللی لاهه معرفی نمود، در این مورد نیز اقدام نماید و زمینه برقراری صلح واقعی واحقاق حقوق حقه فلسطینیان از جمله حق تعیین سرنوشت وبرخورداری از یک زندگی آزاد و شرافتمندانه برای همه طرف های ساکن در سرزمین فلسطین را فراهم نماید.

حاما روز جهانی قدس را فرصت مناسبی برای اعلام انزجار جهانی بر علیه هرگونه ظلم و ستم بر انسانها در هرگوشه از جهان بویژه در فلسطین وغزه مظلوم دانسته و از همه انسان های با وجدان می خواهد هرچه فریاد دارند بر سر بیداد بیدادگران بکشند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز