خبرگزاری کار ایران

از رکوردشکنی ام خوشحالم؛

انصاری: فینالیست بازی های آسیایی می شوم / شناگران در مجارستان استرس داشتند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۸۷۴

ما با این پیش فرض رفته بودیم که به یک اردوی تدارکاتی معمولی رفتیم ولی در مسابقات دیدیم که شناگران قهرمان جهان و المپیک در آنجا حضور دارند و به همین دلیل بازیکنان یک مقدار استرس داشتند.

رکورد دار ماده ۱۰۰ متر پروانه ایران گفت: هدف ام حضور در فینال بازی های آسیایی است و خوشحالم که با رکوردشکنی توانستم گام بلندی برای موفقیت در این مسابقات بردارم.

به گزارش ایلنا، مهدی انصاری ملی پوش تیم شنای ایران در مورد اردوی مجارستان اظهار داشت: اردوی مجارستان نسبت به اردوهایی که در ایران داشتیم، خیلی خوب بود چون بعد از چهار ماه که در استخر شهید شیرودی تمرین می کردیم، این اردو موجب عوض شدن حال و هوای بازیکنان شد. برای من هم که اولین بار بود به اردوی مجارستان می رفتم خیلی خوب بود و ما دو هفته در این کشور تمرین خوبی داشتیم.

وی در مورد مسابقات دپرسن مجارستان گفت: سطح مسابقات دپرسن خیلی بالا بود. چنین برنامه هایی در پیشرفت همه شناگران از جمله من خیلی موثر است چون حداقل توانستم رکود ملی را بعد از هفت سال ارتقا ببخشم و به اسم خودم ثبت کنم. من می توانستم حتی بهتر از این هم رکورد بزنم که نشد. در شنای پروانه اگر اشتباه فردی خودم نبود می توانستم باز هم رکورد بزنم. امیدوارم در مسابقات آتی بتوانم رکوردم را بیشتر از این هم کاهش بدهم.

ملی پوش شنای ایران در مورد برنامه های تمرینی در اردوی مجارستان گفت: در مجارستان روزهای زوج دو جلسه تمرین داشتیم و روزهای فرد یک جلسه تمرین انجام می دادیم. در روزهای زوج علاوه بر دو جلسه تمرینی که در آب داشتیم یک جلسه هم بیرون از آب کارهای بدنسازی انجام می دادیم. هر جلسه تمرین ما دو ساعت بود، یعنی در روزهای زوج شش ساعت تمرین داشتیم.

وی افزود: سکوهایی که برای شروع مسابقه در ایران هستند با سکوهای استارت در مجارستان خیلی فرق دارند و سکوهای مجارستان استاندارد بود و خیلی به استارت کمک می کرد که متاسفانه در ایران این امکانات نیست.

ملی پوش تیم شنا در مورد رکوردزنی خود گفت: من صبح که در مسابقات مقدماتی شرکت کردم توانستم به مرحله بعد راه پیدا کنم. در مسابقه نیمه نهایی مربی تیم با صحبت هایی که با من کرد گفت که با تمرکز بیشتر می توانی بهتر از این رکورد بزنی و من با توکل بر خدا در مسابقه نیمه نهایی توانستم رکورد خودم را بهتر از دور مقدماتی بزنم.

او ادامه داد: معلوم نیست تا بازی های آسیایی چقدر پیشرفت می کنم و خودم نمی توانم بگویم که در بازی های آسیایی رکورد بهتری می زنم ولی به امید خدا در بازی های آسیایی به فینال راه پیدا می کنم و از اینکه توانستم رکورد ایران را بعد از هفت سال بزنم خیلی خوشحال هستم. مطمئنم که بقیه بازیکنان تا بازی های آسیایی به نهایت آمادگی می رسند و نتایج خوبی کسب می کنند.

مهدی انصاری درباره سطح مسابقات دپرسن تاکید کرد: شناگر مجارستانی که مدال المپیک لندن را کسب کرده و نفر دوم المپیک است در این مسابقات شرکت کرده بود و با حضور شناگران یونان و لهستان و چند کشور دیگر که خیلی قوی بودند سطح مسابقات بسیار بالا بود.

وی در ارزیابی خود از رکوردهای شناگران تیم ملی گفت: رکوردهای خودم با توجه به اینکه در فصل تمرینات هستیم خیلی خوب بود چون هنوز هم فشار تمرینات و مسابقات در بدن من است. در کل رکوردهای بقیه شناگران با توجه به فصل تمرینات خوب بود هر چند بعضی از ورزشکاران به دلیل فشار تمرینات نتوانستند رکوردهای خیلی بهتری را به جا بگذارند. انشالله اگر به بازی های آسیایی برویم خیلی بهتر می توانیم رکورد بزنیم. رکوردهای شناگران تیم ملی بهتر از این هم می شود چون در فصل تمرینات و فشار سنگین شناگران این رکوردها را زده اند.

انصاری درباره خطای فردی برخی شناگران تیم ملی گفت: دلیلش این بود که ما اطلاع نداشتیم که سطح مسابقات این قدر بالاست. ما با این پیش فرض رفته بودیم که به یک اردوی تدارکاتی معمولی رفتیم ولی در مسابقات دیدیم که شناگران از تیم های قدرتمندی شرکت کرده اند و شناگران قهرمان جهان و المپیک در آنجا حضور داشتند. به همین دلیل بازیکنان یک مقدار استرس داشتند و از لحاظ روانشناسی هم باید بیشتر با بازیکنان کار کرد.

مهدی انصاری درباره اینکه مردم و مسئولان باید چه انتظاری از تیم ملی داشته باشند بیان کرد: انتظارشان این است که ما خوش بدرخشیم ولی باید انتظارشان تا حدی معقول باشد چون شنا رشته ای است که باید یک برنامه ریزی چهار یا پنج ساله برایش در نظر گرفت. این طور نیست که یک سال برنامه ریزی کنند و بعد بگویند که چرا ما نتیجه نگرفتیم. رشته شنا نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد. مثل رشته های کشتی و تکواندو نیست که با یک سال برنامه ریزی بتوان به نتیجه رسید و ایران را قهرمان جهان یا آسیا کنیم. شنا نیاز به تمرینات و برنامه مداوم و بلند مدت دارد و برای نتیجه گرفتن باید حداقل چهار سال برای شنا برنامه ریزی کرد. در یک سال نمی توان به نتیجه مطلوب رسید یا حتی در مسابقات جهانی یا المپیک مدال گرفت.

وی در پایان گفت: تنها خواهشی که از وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دارم این است که بیشتر به ورزش های پر مدال توجه کند چون ورزش های پر مدال در همه کشورها خیلی اهمیت دارد. اکثر کشورها روی این نوع ورزش ها سرمایه گذاری می کنند باز هم می گویم سرمایه گذاری باید بلندمدت باشد. مثلا مایکل فلپس در یک دوره هشت مدال المپیک می گیرد یا شناگر مجارستانی در المپیک لندن چهار مدال گرفته است. این ها با برنامه ریزی بلند مدت به این نتیجه رسیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز