خبرگزاری کار ایران

اجرای اشعار مولانا و موسیقی زاگرس‌نشین با آهگنسازی اردشیر کامکار

کد خبر : ۱۸۸۸۲۲

اردشیر کامکار دوم مردادماه با همراهی وحید تاج و حشمت‌الله رجب زاده در تالار وحدت روی صحنه می‌رود. این کنسرت در دو بخش فارسی و مقامی زاگرس‌نشین اجرا می‌شود.

اردشیر کامکار نوازنده و آهنگساز از اجرای اشعار مولانا و همچنین قطعاتی از موسیقی مقامی زاگرس‌نشین در کنسرت پیش روی خود به همراه وحید تاج در تالار وحدت خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ کامکار با بیان اینکه دوم مردادماه با همراهی وحید تاج و حشمت‌الله رجب زاده در تالار وحدت روی صحنه می‌رود؛ گفت: این کنسرت در دو بخش فارسی و مقامی زاگرس نشین اجرا خواهد شد. در بخش فارسی این کنسرت اشعاری از مولانا و جبار امیری در دستگاه شور و دشتی اجرا می‌شود. همچنین دو نوازی کمانچه و آواز و تکنوازی عود بخش‌هایی از این اجراست.

این نوازنده ویولن و کمانچه ادامه داد: در بخش موسیقی مقامی زاگرس نشین این اجرا، تصنیف‌های لری ‌با چهار نوازی تار و رباب، آواز بختیاری و دو قطعه کردی اجرا می‌شود که در این بخش حشمت‌الله رجب زاده اجرای تصنیف‌ها را برعهده دارد.

به گفته وی، با برنامه‌ریزی انجام شده این کنسرت در شهرستان‌های اراک، ‌ برخی از شهرهای کردستان، اصفهان، شیراز و شهرهای شمالی کشور نیز اجرا خواهد شد.

کامبیز گنجه ای تمبک، سیاوش کامکار سنتور، نی ریز کامکار تار، قاسم رحیم زاده تار، صائب کاکاوند تار، نگار خارکن کمانچه، کامران احمدی دف، ترگل خلیلی رباب و سیروان منهوبی عود نوازندگان این کنسرت موسیقایی هستند.

اردشیر کامکار به توجه بیشتر به موسیقی اشاره کرد و گفت: کسانی در دولت جدید امور را بر عهده گرفته‌اند به موسیقی علاقه نشان می‌دهند. به همین دلیل هنرمندان احساس می‌کند لااقل از حمایت‌های معنوی برخوردارند. دولتمردان در دوره جدید تلاش می‌کنند ارتباط خود با هنرمندان را نزدیک‌تر کنند که این خود نعمتی بزرگ است.

این کنسرت پنجشنبه ۲ مردادماه ساعت ۲۲ در تالار وحدت برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز