خبرگزاری کار ایران

علی پرخاشگر و مردم‌گریز نبود؛

خانبانی: قلب کریمی از خودش جلوتر بود / شخصیت او از فوتبالش جذاب تر است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۸۰۱

علی کریمی به هر کسی که می‌توانست به هر نحوی کمک می‌کرد به خصوص جایی که می‌دید یک نفر تحت مظلوم واقع شده و مخصوصا کودکان کار و بد سرپرست و بچه‌هایی که سرطان یا بیماری‌های خاص داشتند.

روانشناس سابق باشگاه پرسپولیس گفت: خوشحالم علی کریمی از پرسپولیس رفت چون به آرامش رسید و الان شادتر از گذشته است.

مهدی خانبانی روانشناش سابق پرسپولیس و دوست صمیمی علی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تقریبا دو هفته پیش بود که با علی کریمی بر سر خداحافظی‌اش از فوتبال مفصل صحبت کردیم. علی بر سر دو راهی بود که یک سال دیگر بماند یا نه که در نهایت تصمیم گرفت که برود. من دوست نداشتم از فوتبال برود چون هنوز شرایط بازی کردن را داشت و روزی دو جلسه تمرین می کرد.

وی افزود: علی کریمی همین الان و با توجه به تمریناتی که دارد از خیلی از ستاره‌های لیگ آماده‌تر است. او خیلی خوب و سالم زندگی می‌کند و قبل از ساعت ۱۰ شب می‌خوابد و ساعت ۶ صبح روی تردمیل است و تغذیه‌اش هم خیلی خوب و روی حساب و کتاب است. الان خوشحالم که علی کریمی از فوتبال رفت چون به آرامش رسید. علی در سال‌های اخیر خیلی تنش داشت اما الان آرامش دارد و به زندگی شخصی و بچه‌هایش می‌رسد و ما هم بیشتر او را می‌بینیم. کریمی بچه‌هایش را خیلی دوست دارد و الان وقت بیشتری را کنار آنها می‌گذراند و با دیدن آنها شادتر از قبل خواهد بود.

روانشناس سابق پرسپولیس اظهار داشت: از سال ۸۷ با علی کریمی آشنا شدم و چهار فصل کنارش بودم و بیش از ۱۰۰ مسافرت داخلی و یازده مسافرت خارجی با هم داشتیم. شخصیت علی کریمی از فوتبالش جذاب‌تر است و انسان خوبی است. او خیلی خوش قلب است و قلبش از خودش خیلی جلوتر است.

وی با بیان خاطره ای از علی کریمی گفت: یک روز در دوران دنیزلی در هتل عباسی اصفهان نشسته بودیم و علی با تلفن همراهش صحبت می‌کرد که یک خانم همراه با همسر و فرزندش تقاضای عکس یادگاری کرد. علی تلفنش را قطع کرد و با آنها عکس گرفت و پس از آن دوباره با تلفنش مشغول صحبت شد که آن خانم برگشت. به محض برگشت او، کریمی دوباره تلفنش را قطع کرد و پرسید مشکلی پیش آمده که آن خانم گفت نه مشکلی نیست و فقط خواستم بگویم آن تصوری که از شما داشتم همین الان شکست چون فکر نمی‌کردم اینقدر آدم خوش‌ قلب و مهربانی باشید.

وی افزود: علی کریمی به هر کسی که می‌توانست به هر نحوی کمک می‌کرد به خصوص جایی که می‌دید یک نفر تحت ظلم و ستم قرار گرفته است مخصوصا کودکان کار و بد سرپرست و بچه‌هایی که سرطان یا بیماری‌های خاص داشتند. برای او اهمیت ویژه‌ای داشتند. به باشگاه پرسپولیس نامه‌های زیادی می‌آمد و ما نامه‌ها را طبقه‌بندی می‌کردیم. یک دختر هفت ساله در انزلی سرطان داشت و برای کریمی نوشته بود. علی در این باره تحقیق کرد و خبر صحت داشت و مبلغ هم سنگین بود و مهدوی‌کیا هم کمک کرد تا به آن دختر بچه کمک شود. علی کریمی ۵ روز تمام پیگیر آن بچه بود و مدام از من می‌پرسید که سرنوشت آن بچه چه می‌شود و آیا عمل شده یا نه؟ در مجموع علی کریمی کارهای زیادی در این رابطه انجام می‌داد.

خانبانی در پایان و در پاسخ به این سوال که چرا علی کریمی خبرنگار گریز بود و زیاد تن به مصاحبه نمی‌داد گفت: کلا اینطوری بود. مدل زندگی کریمی همین بود و اگر فوتبالیست نمی‌شد هم همین بود و از جنجال و هیاهو فراری بود. علی هیچ وقت روزنامه نمی‌خرید و اگر جایی روزنامه می‌دید می‌خواند و اخباری که نگاه می‌کرد صفحات اجتماعی و محیط زیست بود و اصلا اخبار حوادثرا نگاه نمی‌کرد. علی زیاد اهل هیجان نبود و حتی ترجیح می‌داد صدای تلویزیون و رادیو هم کم باشد و کلا آدم آرامی بود و دور از هیجان زندگی می‌کرد. همه فکر می‌کردند که یک آدم عصبی و پرخاشگر است اما اصلا مردم گریز نبود. در مورد خبرنگاران هم اگر با کسی دوست می‌شد همیشه ارتباط داشت اما دوست نداشت زیاد هیاهو و جنجال اطرافش باشد. البته محیط استادیوم برایش فرق می‌کرد و دوست داشت همیشه استادیوم شلوغ و پر از هوادار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز