خبرگزاری کار ایران

همایش «پدران آسمانی» در خرم‌آباد برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۷۸۱

همایش پدران آسمانی با هدف تجلیل از یادگاران شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، شامگاه دوشنبه، ۳۰ تیر، در مجتمع رفاهی لاله خرم‌آباد برگزار شد.

همایش پدران آسمانی با هدف تجلیل از یادگاران شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، شامگاه دوشنبه، ۳۰ تیر، در مجتمع رفاهی لاله خرم‌آباد برگزار شد.

ه گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، در این مراسم ۲۷۰ فرزند شهید شاغل در دانشگاه گرد هم جمع شده و یاد و خاطره پدران شهیدشان را گرامی داشتند و در ادامه از فرزندان شهدای دانشگاه علوم پزشکی تجلیل شد و مهدی زمردیان، از قاریان ممتاز به اجرای برنامه تلاوت قرآن پرداخت.
جواد صفری، دبیر همایش پدران آسمانی در دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تشریح مقام و منزلت شهدا و جایگاه معنوی خانواده‌های معظم شهدا، افزود: خوشحالیم که خادم خانواده‌های معظم شهدا هستیم و در این راستا با توجه به تکلیفی که برعهده داریم در برنامه‌های آینده دانشگاه علوم پزشکی لرستان سعی داریم با همکاری بین‌بخشی نهادهای فرهنگی و مسئول جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی تلاش‌های گسترده‌تری داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند: امروز فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، بر خود واجب دانستیم که همایش پدران آسمانی را برگزار کنیم.
صفری گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، طرح مشکلات فرزندان شاهد و جلب مشارکت آن‌ها در تصمیم‌سازی‌های دانشگاه، تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب و ایجاد شبکه معنوی بین فرزندان و خانواده‌های معظم شهدا، زمینه‌سازی مناسب برای جمع‌آوری آثار و یادمان شهدا از اهداف برگزاری این همایش است.
در ادامه، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که یکی از اثرات ماه مبارک رمضان بر انسان پاکی دل است، اظهار کرد: خدا ماه مبارک رمضان را قرار داده تا دل‌ها پاک شوند.
وی با اشاره به فلسفه روزه گرفتن عنوان کرد: خدا روزه را قرار داد برای اینکه اگر در طول سال غذای حرامی در بدن انسان وجود داشت به واسطه روزه گرفتن این غذای حرام ذوب و اثرش از بین برود.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که خاصیت ماه مبارک رمضان ذوب کردن و از بین بردن آثار حرام و گناه است، بیان داشت: ماه رمضان ماه مغفرت و آمرزش است و خدا در این ماه می‌خواهد که انسان پاک شود چرا که خود خدا پاک مطلق و منزه است.
حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان اینکه دو چیز سبب پاکی انسان می‌شود، تصریح کرد: قطره اشکی که از چشم انسان در هنگام توبه می‌افتد موجب پاکی دل انسان می‌شود.
وی با بیان این‌که خدا این قطره اشک را دوست دارد؛ زیرا این قطره اشک گناهان را پاک می‌کند، عنوان کرد: رمضان ماه توبه و استغفار است و انسان وقتی پاک می‌شود که به‌ واسطه استغفار در او تحول ایجاد شده باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان با تاکید بر این‌که توبه وقتی تاثیرگذار است که در انسان تحول و دگرگونی ایجاد کند، گفت: این تحول آثارش در جسم و جان انسان باید نمایان باشد.
حجت‌الاسلام میرعمادی اثر توبه را خشیت در وجود انسان عنوان کرد و با بیان این‌که قطره اشک نشانه پشیمانی است، تصریح کرد: این اشک‌ها و تضرع در هنگام دعا، نماز و قرآن خواندن اسباب پاک شدن انسان از گناهان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد یکی دیگر از مواردی که موجب پاکی می‌شود را خون شهید دانست و افزود: خون شهید مطهر است و همین خون که در راه خدا ریخته می‌شود پاک کننده است.
حجت‌الاسلام میرعمادی با بیان این‌که با اولین قطره خونی که از شهید به زمین می‌ریزد تمام گناهان او از بین می‌رود و بدن را پاک می‌کند؛ لذا شهید غسل ندارد، ادامه داد: در ماه مبارک رمضان باید به گونه‌ای باشیم که اگر توفیق شهادت نصیب ما نشد، حداقل قطره اشکی از ما در راه خدا ریخته شود تا پاک شویم.
همچنین، کوروش ساکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این همایش با بیان این‌که عراق هشت سال جنگ را به کشور ایران تحمیل کرد و ما مجبور شدیم از خود دفاع کنیم، گفت: همواره مبارزه بین حق و باطل و نور و ظلمت وجود داشته و این یک نبرد ازلی و ابدی است.
وی با بیان اینکه دسترسی به منبع نور آگاهی و بصیرت می‌خواهد و شهدا در غافله نور صف شکن و پیش‌رو بوده‌اند، ادامه داد: انتظار می‌رود که فرزندان شهدا نیز مانند پدرانشان در این غافله نور حرکت و روز به روز به معرفت و آگاهی خود بیافزایند.
همایش پدران آسمانی با حضور نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد و مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز