خبرگزاری کار ایران

معاونت اجرایی مجتمع تولیدی صنعتی دناصنعت یاسوج:

بازی با سلامتی مردم به‌نام تولید کنسانتره در یاسوج

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۷۷۶

باوجود ارسال نامه‌ها و مذکرات حضوری متعدد به سازمان حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت استان، متاسفانه پرسنل این مجتمع تولیدی و دیگر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی فرودگاه، همچنان از مشکلات بوجود آمده از ناحیه این کشتارگاه رنج می‌برند.

معاونت اجرایی مجتمع تولیدی صنعتی دناصنعت یاسوج گفت: رعایت نکردن اصول بهداشتی، در زمان پخت ضایعات(کنسانتره) کشتار‌گاه سپید مرغ یاسوج، سبب مسمومیت شدید برخی از کارگران این مجتمع تولیدی صنعتی شده است.

یوسف عسکری در گفت‌و‌گو با ایلنا از یاسوج افزود: با وجود ارسال نامه‌ها و مذکرات حضوری متعدد به سازمان حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت استان، متاسفانه پرسنل این مجتمع تولیدی و دیگر واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی فرودگاه همچنان از مشکلات بوجود آمده از ناحیه این کشتارگاه رنج می‌برند.

وی گفت: عدم رعایت موارد بهداشتی ناشی از پراکنده شدن بوی متعفن و مشمئز کننده ضایعات این کشتارگاه به اصطلاح صنعتی، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی را برای ساکنین و کارگران این شهرک صنعتی فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه این مجتمع تولیدی و صنعتی به‌صورت شبانه روزی در حال فعالیت است، ادامه داد: تولید کنساتره توسط این کشتارگاه در وضعیت بسیار نامناسب بهداشتی صورت می‌گیرد که با ایجاد بوی بسیار نامطبوع ضمن تاثیر منفی بر سلامتی جسمی کارگران سبب پایین آمدن راندمان کاری نیروی انسانی این مجتمع شده است.

عسکری با اعلام اینکه این اقدام غیره بهداشتی کشتارگاه سپید مرغ یاسوج در برخی شب‌ها از ساعت ۲۴ تا ۵ بامداد در بی‌خبری مسئولین محیط زیست و شبکه بهداشت انجام می‌شود گفت: به دلیل عدم بازرسی و عدم تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی مسئولین ذی ربط، مسئولین این کشتارگاه با ادامه این روند، سلامتی مردم را به مخاطره انداخته‌اند.

وی با انتقاد شدید از مسئولین سازمان محیط زیست و شبکه بهداشت اظهار کرد: با وجود پیگیری‌های فراوان مسئولین این مجتمع تولیدی - صنعتی، متاسفانه به دلیل نفوذ اداری اعضای هیات مدیره این کشتارگاه این پیگیری‌ها تا کنون به جایی نرسیده است.

معاون اجرایی دناصنعت یاسوج افزود: به جز اداره دامپزشکی استان که رأی بر رعایت فاصله قانونی کشتارگاه با شهرک صنعتی را صادر کرده متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی از سوی مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست و شبکه بهداشت استان صورت نگرفته است.

وی گفت: از مسئولین ذی ربط انتظار داریم برای حفاظت از محیط زیست و حفظ سلامتی جسمی کارگران و دیگر افراد مستقر در این شهرک صنعتی مکانیسم دیگری را مورد بررسی قرار دهند تا تصمیمی برای رفع این مشکل به صورت دائم و قطعی اتخاذ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز