خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی حرف آذربایجان شرقی:

توسعه انجمن‌های صنفی و دفاع از حقوق کارگران در راس فعالیت‌ها

کد خبر : ۱۸۸۷۵۴

با همکاری اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی و معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و برگزاری مجمع فعالیت دومین دوره این کانون آغاز شده است.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی حرف آذربایجان شرقی گفت: توسعه انجمن‌های صنفی و دفاع از حقوق کارگران در راس فعالیت‌های دومین دوره کانون انجمن‌های صنفی حرف آذربایجان شرقی قراردارد.

دکتر رضاعظیم آذری در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آغاز فعالیت دومین دوره هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی حرف آذربایجان شرقی اظهار داشت: با همکاری اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی و معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و برگزاری مجمع فعالیت دومین دوره این کانون آغاز شده است.

وی تشکیل این کانون را در راستای اجرای مادة ۱۳۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران و آئین‌نامه چگونگی تشکیل، حدود وظایف، اختیارات و نحوه عملکرد انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوط در زمینه‌های مختلف حرفه وخدمات عنوان کرد و گفت: این کانون در راستای حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران که خود متضمن حفظ منافع جامعه نیز باشد فعالیت خواهد کرد.

عظیم آذری کوشش در جهت استیفای حقوق صنفی و خواسته‌های مشروع و قانونی اعضا از طریق ایجاد زمینه‌های مساعد به منظور نیل به اهداف کانون بر اساس مقررات جاری کشور، تعیین و اعزام نمایندگان قانونی کارگران به شورا‌ها، مراجع و مجامع قانونی داخلی و بین المللی از دیگر اهداف فعالیت‌های این کانون عنوان کرد و گفت: کوشش در جهت نهادینه شدن و ارتقای گفتکوهای اجتماعی دوجانبه و سه جانبه دولت و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، همکاری در جهت تأسیس، تقویت و گسترش موسسات مرتبط با فعالیت کانون به منظور برخورداری اعضا از امکانات رفاهی و تأمین نیازمندیهای اعضاء، حمایت، دفاع و پشتیبانی از حقوق و منافع صنفی و حرفه‌ای اعضا از طریق ارایه پیشنهاد و جلب پشتیبانی مراجع و سازمان‌های دولتی و ملی نسبت به اهداف کانون را از دیگر اهداف این تشکل به شمار می‌رود.

وی یکی از نیازهای اساسی جامعه کارگری استان آذربایجان شرقی را توسعه مطلوب تشکل‌های کارگری مرتبط عنوان کرد و گفت: ماده ۱۳۱ قانون کار پتانسیل‌های خوبی را در قالب تشکیل انجمن‌های صنفی کارگری دارد که باید از این فرصت برای پیگیری مطالبات جامعه کارگری استان آذربایجان شرقی بهره جست.

رضا عظیم آذری افزود: فقدان تشکل‌های کارگری سبب شده تا حقوق بخش عمده‌ای از جامعه کارگری آذربایجان شرقی پایمال شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی و معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی و مدیریت کلان آن آمادگی کاملی برای توسعه تشکل‌های کارگری دارند گفت: بر همین اساس کانون بخش حرف استان آذربایجان شرقی با توجه به فراهم بودن بسترهای لازم یکی از برنامه‌های خود را در این زمینه قرار داده است.

رضا عظیم آذری در خاتمه با تأکید بر برگزاری جلسات منظم هیأت مدیره کانون انجمن‌های کارگری حرف استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: با توجه به هماهنگی وهمدلی میان اعضای هیأت مدیره امیدواریم با حمایت کارگران و همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بتوانیم در تحقق اهداف تأسیس کانون گام‌های مثبتی را برداریم.

هیأت مدیره کانون انجمن صنفی کارگری بخش حرف استان آذربایجان شرقی دارای۹ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدلو یک نفر بازرس اصلی و علی البدل می‌باشد که فعالیت دومین دوره آن با برگزاری مجمع و انتخابات آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز