خبرگزاری کار ایران

ظریف در نشست بین‌المجالس کشورهای اسلامی:

بیمارستان‌های ایران آمادگی پذیرش مجروحان فلسطینی را دارند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۷۴۷

سازمان‌های بین المللی و نهادهای متولی بشردوستانه و تمام کشورهای صلح دوست جهان بویژه کشورهای اسلامی لازم است که برای توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و بازگشایی کلیه گذرگاه‌ها و ایجاد سازوکاری پایدار برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه وارد عمل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن اعلام آمادگی بیمارستان‌های ایران برای پذیرش مجروحان فلسطینی گفت: ‌ به دلیل بسته بودن گذرگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شدیم که امیدواریم با برداشتن این موانع بتوانیم کمک‌های خود را به غزه ارسال کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی اظهار داشت: ‌امیدوارم این نشست که برای بررسی تحولات جاری فلسطین تشکیل شده است با تشریک مساعی کلیه شرکت کنندگان و با ارائه یک راهکار عملی بتواند در یاری‌رسانی به مردم مظلوم فلسطین کمک کند.

وزیر امور خارجه یادآور شد: رژیم صهیونیستی از دو هفته پیش با زیر پا گذاشتن حقوق انسانی و اصول و مبانی حقوق بشری و با بکارگیری پیشرفته‌ترین جنگ افزارها به حریم فلسطینیان تهاجمی آشکار نموده است.

وی ادامه داد: با کمال تاسف در این تجاوز جنایتکارانه که توسط ارتش متجاوز رژیم صهیونیستی به صورت هدفمند سازمان‌دهی شده است، مراکز کاملا غیرنظامی از جمله مراکز درمانی، مسکونی، مساجد و حتی گروه‌های امدادرسانی را هدف گیری کرده و صدها تن از افراد غیرنظامی کشته و هزاران تن نیز مجروح شده‌اند که بخشی از این قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

ظریف همچنین تاکید کرد: تاسف‌بارتر این است که به دلیل محاصره غیرقانونی که چندین سال است علیه نوار غزه صورت گرفته است، ‌ساکنین این منطقه با موانع جدی برای کمک رسانی به آنجا مواجه هستند.

وزیرامورخارجه تداوم این وضعیت را موجب بروز یک فاجعه انسانی و دهشتناک عنوان کرد و افزود: طبعا چنین چیزی نباید از جانب مجامع بین‌المللی قابل قبول باشد.

وی گفت: ‌ متاسفانه امروز شاهد کم تحرکی غیرمسئولانه شورای امنیت و سکوت توام با رضایت برخی از مدعیان دفاع از حقوق بشر در مقابل کشتار مردم بی‌گناه غزه هستیم و معدود تحرکات صورت گرفته نیز به دلیل عدم توجه به واقعیات موجود در صحنه، دلیل موفقیت نبوده است و یا اقدامات انجام شده به هیچ عنوان متناسب و هم سطح با کشتار مردم مظلوم فلسطین نیست.

ظریف خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی سازمان‌های بین المللی و نهادهای متولی بشردوستانه و تمام کشورهای صلح دوست جهان بویژه کشورهای اسلامی لازم است که برای توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و بازگشایی کلیه گذرگاه‌ها و ایجاد سازوکاری پایدار برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه وارد عمل شود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد تا کمک‌های بشردوستانه خود را به غزه ارسال کند، گفت: ‌ به دلیل بسته بودن گذرگاه‌ها با مشکلاتی مواجه شدیم که امیدواریم با برداشتن این موانع بتوانیم کمک‌های خود را به غزه ارسال کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که بیمارستان‌های ایران آمادگی پذیرایی هر تعداد از مجروحان عزیز فلسطینی را دارا است.

ظریف تصریح کرد: مردم به خوبی دریافته‌اند که دستیابی به حقوق حقه‌شان از جمله حق تعیین سرنوشت جزء از طریق پایداری و مقاومت دست‌یافتنی نیست. لذا این مقاومت در قالب دفاع مشروع، کاملا قانونی و منطقی متناسب با مواضع شناخته شده بین‌المللی است.

وی ادامه داد: این ملت در چند هفته گذشته در تداوم همان حق دفاع مشروعٰ، مقاومتی پایدار و در خور ستایش از خود نشان داده‌اند.

وزیرامور خارجه ایران ابراز کرد: مراسم روز قدس امسال با شکوه بیشتر و گستردگی فراوان‌تر برگزار خواهد شد و بر حق مسلم مردم فلسطین برای برخورداری از امنیت و ثبات تاکید خواهد شد.

وی در پایان ضمن بزرگداشت یاد وخاطره کلیه شهدای فلسطین و اسلام و آرزوی شفای عاجل برای کلیه مجروحین از ابتکار عمل دبیر بین‌المجالس اسلامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی آمادگی کامل خود را برای هرگونه همفکری و تشریک مساعی برای توقف جنایات صهیونیستی و کمک مساعدت به ملت قهرمان فلسطین اعلام می‌دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز