خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس ترکیه:

کشورهای بین‌المجالس و دیگر کشورهای جهان جلوی جنایات اسرائیل را بگیرند

کد خبر : ۱۸۸۷۲۳

حمله اسرائیل به غزه تاکنون ۶۰۰ شهید و بیش از ۳۵۰۰ زخمی در فلسطین به جا گذاشته است و کشته شدن دو کودک که در ساحل بازی می‌کردند، نشانگر وحشی‌گری این رژیم است.

رییس مجلس ترکیه با تاکید براینکه کشورش جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند، ‌گفت: کشورهای بین‌المجالس و دیگر کشورهای جهان باید جلوی جنایات اسرائیل را بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس مجلس ترکیه در نشست تروئیکای اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: امروز در شرایط حساس دور هم جمع شده‌ایم برای تهاجم اسرائیل به غزه که از اهمیت زیادی برخودار است تصمیم‌گیری کنیم.

وی افزود: ما نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی و ایران شاهد تجاوز اسرائیل به غزه هستیم و مشاهده می‌کنیم دامنه آن هر روز گسترده‌تر می‌شود.

رئیس مجلس ترکیه تاکید کرد: ترکیه در کشور خود برای بررسی وضعیت غزه اجلاسی را تشکیل داده است و در آن اجلاس بیان کرده است که ما در کنار ملت فلسطین هستیم و برای حمایت از فلسطین و محکوم کردن وحشی‌گری رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنیم.

وی افزود: امروز نیز باید جنایات خشن اسرائیل را محکوم کنیم و سخت‌ترین بیانیه را علیه این کشور صادر کنیم.

چیچک گفت: متاسفانه رژیم اسرائیل یک مجازات‌کننده قهار است که برای اجرای مجازاتش تعادل یکسانی را رعایت نمی‌کند.

رئیس مجلس ترکیه خاطرنشان کرد: حمله اسرائیل به غزه تاکنون ۶۰۰ شهید و بیش از ۳۵۰۰ زخمی در فلسطین به جا گذاشته است و کشته شدن دو کودک که در ساحل بازی می‌کردند، نشانگر وحشی‌گری این رژیم است.

چیچک خاطرنشان کرد: اگر جلوی تهاجمات اسرائیل به غزه را نگیریم فاجعه منطقه‌ای به وجود خواهد آمد.

وی افزود: ترکیه کمک‌های خود را به فلسطین ارسال خواهد کرد و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی دراین زمینه باید کمک کنند.

چیچک گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید فطر قرار داریم کشورهای بین‌المجالس و دیگر کشورهای جهان باید تلاش کنند تا جلوی جنایات اسرائیل گرفته شود.

لاریجانی نیز در پایان سخنان چیچک گفت: کمک‌های بشردوستانه باید هر چه سریع‌تر به دست مردم فلسطین برسد و صلیب سرخ و هلال احمر سازمان ملل می‌توانند در این امر کمک شایانی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز