خبرگزاری کار ایران

آیت الله سبحانی در جمع خبرنگاران:

راه نجات قدس، همبستگی همه مسلمانان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۷۰۵

عده‌ای از شرق و غرب عالم با اهداف نژادپرستانه به این سرزمین آمده و به کشتار مردم بی‌گناه دست می‌زنند؛ نباید اجازه این کار را به آنها بدهیم.

ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم، گفت: راه نجات قدس، همبستگی همه مسلمانان و اتحاد آنها برای رسیدن به هدف و تلاش واقعی آنان در این مسیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله‌ جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ظهر امروز و پس از درس تفسیر روزانه خود در ماه رمضان در مسجد مدرسه حجتیه قم، در جمع خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس، اظهار داشت: مسئله فلسطین نه فقط مسئله مردم یک کشور که از مهمترین مسایل جهان اسلام است.

وی با بیان این که باید همه در مقابل جنایاتی که به مردم فلسطین می رود، به وظیفه خود عمل کنند، خاطرنشان کرد: مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان و محل عروج پیامبر‌(ص) بوده است و از این نظر برای همه مسلمانان بسیار مهم و قبال احترام است.

این مرجع تقلید با بیان این که کسی حق تعرض و تعدی به مسجدالاقصی را ندارد، تأکید کرد: این مکان از میراثاسلامی است و همه مسلمانان باید برای حفظ این میراثگرانبها تلاش کنند و در این رابطه باید همبستگی داشته باشند.

آیت الله سبحانی گفت: امروز شاهد ستم بر مردم مظلوم فلسطین هستیم؛ عده‌ای از شرق و غرب عالم با اهداف نژادپرستانه به این سرزمین آمده و به کشتار مردم بی‌گناه دست می‌زنند، نباید اجازه این کار را به آنها بدهیم.

وی افزود: مسلمانان باید با ایستادگی در مقابل دشمنان، این سرزمین غصب شده فلسطین را آزاد کنند و قدس شریف را از چنگال صهیونیست‌ها درآوردند.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که یکی از مهمترین راهکارها برای پس گرفتن بیت‌المقدس، ایجاد آمادگی جهانی مسلمانان است، به روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت: آخرین جمعه ماه رمضان هر ساله با اندیشه حکیمانه امام راحل این بستر را فراهم کرد تا همه مسلمانان یک صدا فریاد آزاد سازی قدس را سردهند.

آیت الله سبحانی در پایان تأکید کرد: راه نجات قدس، همبستگی همه مسلمانان و اتحاد آنها برای رسیدن به هدف و تلاش واقعی آنان در این مسیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز