خبرگزاری کار ایران

علیرضا داوودنژاد:

حرفهای نگفته زیادی از هشت سال دفاع مقدس باقی مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۶۹۷

فیلم‌های جنگی معمولا دوبرابر یک فیلم معمولی سینمایی هزینه دارد بنابراین باید مسئولان و نهادهای مربوطه در این مورد توجه جدی داشته باشند.

علیرضا داوودنژاد معتقد است که جنگ ابعاد وسیعی دارد ضمن اینکه درباره جنگ ۸ ساله حرف‌های نگفته زیادی باقی مانده است که باید به آن‌ها پرداخته شود.

به گزارش ایلنا؛ وی افزود: در جنگ موضوعاتی مطرح شده که تا به امروز کسی به شکل جدی به آن‌ها نپرداخته است و جای کار و توجه زیادی دارد.

کارگردان «کلاس هنرپیشگی» با بیان اینکه ساخت فیلم جنگی هزینه بر است گفت: فیلم‌های جنگی معمولا دوبرابر یک فیلم معمولی سینمایی هزینه دارد بنابراین باید مسئولان و نهادهای مربوطه در این مورد توجه جدی داشته باشند.

داوودنژاد گفت: متاسفانه سینمای جنگ و مقاومت در طول این سال‌ها مهجور واقع شده و یکی از دلایل مهم آن کمبود بودجه است بنابراین نیاز است تا با کار‌شناسی صحیح نسبت به این موضوع بررسی شود.

وی با بیان اینکه نهادهای زیادی هستند که هر ساله تولیداتی در زمینه جنگ و دفاع مقدس دارند، خاطرنشان کرد: هر ساله این نهاد‌ها بودجه‌ای را برای ساخت تولیدات مربوط به دفاع مقدس و جنگ درنظر می‌گیرند و یا برای ساخت چنین فیلم‌هایی به این نهاد‌ها کمک می‌شوداما باید بررسی شود که این بودجه واقعا صرف ساخت تولیدات در این زمینه می‌شود.

کارگردان «مرهم» با بیان اینکه تا به امروز دو بار فیلمنامه برای جنگ و دفاع مقدس نوشته است، گفت: سال ۶۴ فیلمنامه‌ای با نام «مینیاتور» را نوشتم ضمن اینکه در حدود ۶ سال پیش هم فیلمنامه «چشمه» را نوشتم که درباره همین موضوع بود اما متاسفانه هیچ کدام از این دو فیلمنامه به مرحله تولید نرسید.

داوودنژاد در ادامه افزود: باید کاغذبازی‌ها برای ساخت یک فیلم در ژانر مقاومت یا دفاع مقدس از بین برود. همه می‌دانیم که در این ژآنر تعداد تولیدات جدید به انداره انگشتان دست هم نمی‌رسد بنابراین باید همه با هم همکاری کنیم تا تولیداتمان در این زمینه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ساخت فیلم در زمینه جنگ و دفاع مقدس نیاز به توجه زیادی از طرف مسئولین دارد گفت: کشور ما یکی از کشورهایی است که در بطن جنگ قرار داشته است بنابراین نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم مسئولین و نهادهای ذیربط باید نگاه جدی نسبت به این ژانر سینمایی داشته باشند.

کارگردان «تیغ زن» خاطرنشان کرد: با مدیریت صحیح و استفاده از تجربه‌های قبل باید جشنواره مقاومت را به خوبی برگزار کنیم تا با توجه به بین المللی بودنش در این زمینه حرفی برای جهان برای گفتن داشته باشیم.

داوودنژاد خاطرنشان کرد: جشنواره‌های زیادی در طول سال در کشور برگزار می‌شود اما جشنواره مقاومت با توجه به موضوع و اهدافی که دنبال می‌کند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز