خبرگزاری کار ایران

از سو یک فعال محیط زیست صورت می گیرد؛

دوچرخه سواری برای حمایت از آثار باستانی و محیط زیست استان البرز

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۶۲۵

«این جهانگرد ۵۳ ساله که تا کنون ۵۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر پیاده روی و ۲۰ هزار کیلومتر دوچرخه سواری کرده است اکنون قصد دارد که برای حمایت از منابع طبیعی حفاظت شده و آثار باستانی استان البرز بخشی از این استان را با دوچرخه طی کند.»

یک فعال حوزه محیط زیست و جهانگرد۵۳ ساله ایرانی که سابقه طی کردن مسافت میان ایران تا مرز چین را با پای پیاده دارد، قصد دارد که برای حمایت از آثار باستانی و منابع طبیعی محافظت شده استان البرز بخشی از این استان را در طی ۱۰ روز با دوچرخه طی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رویا لقمانیان فعال محیط زیست جهانگرد و نویسنده‌ای است که در المپیک سال ۲۰۰۸ از ایران تا مرز کشور چین را پیاده روی کرد تا پرچم ایران را به مراسم المپیک برساند، وی همچنین برای حمایت از صلح، بخش‌هایی از افریقا مانند نایروبی و کنیا را با دو چرخه طی کرده و برای حمایت از پلنگ مازندران سراسر این استان و سراسر ایران را نیز پیاده روی کرده است.
این جهانگرد ۵۳ ساله که تا کنون ۵۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر پیاده روی و ۲۰ هزار کیلومتر دوچرخه سواری کرده است اکنون قصد دارد که برای حمایت از منابع طبیعی حفاظت شده و آثار باستانی استان البرز بخشی از این استان را با دوچرخه طی کند.
رویا لقمانیان با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار ما افزود: ششم مرداد ماه به مدت ۹ الی ۱۰ روز استان البرز را از مسیر مهرشهر کمال شهر، ‌ماهدشت، پلنگ آباد، نجم‌آباد، نظر آباد، ‌هشتگرد، ساوجبلاغ، طالقان، سعید آباد و چهار باغ را رکاب خواهم زد.
وی ادامه داد: این استان آثار باستانی و مناطق حفاظت شده زیست محیطی بسیاری دارد که قصد دارم با این کار توجه عموم را به این مناطق جلب کنم.
لقمانیان که در گذشته راهنمای تورهای مسافرتی بوده است در مورد تصمیمش برای شروع این مسافرت‌ها افزود: از سال ۶۰ شروع به کوهنوردی کردم و توانستم به تمامی کوههای ایران صعود کنم، پس از آن نیز تصمیم گرفتم که سراسر جهان را به صورت پیاده طی کنم و برای آغاز، ایران را به صورت استان به استان با پیاده روی و یا دوچرخه سواری سفر کردم.
لقمانیان با اشاره به نگارش کتاب سفرنامه‌اش گفت: در طی مسافرتهایی که داشتم یک کتاب سفرنامه نوشتم و کتاب دومم نیز در حال تدوین است که بیشتر جنبه تحقیقاتی در مورد فرهنگ و مردم‌شناسی هر منطقه و یا هر کشور دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز