خبرگزاری کار ایران

روحانی پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید ایسلند:

در مسئله هسته‌ای، مذاکره تنها راهی است که پیش روی ما قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۵۸۱

امروز جوامع بشری با معضلات بزرگی مانند تروریسم مواجه هستند، لذا ضرورت دارد همه برای رفع آن همکاری و مشارکت داشته باشند.

رئیس‌جمهوری با اشاره به معضلات مهم منطقه‌ و جهان، همکاری مشترک ملت‌ها و دولت‌ها در برابر این معضلات را ضروری دانست و گفت: همه کشورها باید با حضور فعال و با صدای واحد در برابر معضلات جهانی سخن بگویند.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید ایسلند با بیان اینکه ظرفیت‌های دو کشور فراتر از سطح روابط کنونی است بر شناسایی و فعال کردن تمام ظرفیت‌های دو کشور در همه بخش‌ها تأکید کرد.

رئیس‌جمهور معرفی و تبیین ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقاء هر چه بیشتر روابط ایران و ایسلند را مورد تأکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد حضور سفیر جدید این کشور فرصتی برای معرفی هر چه بهتر این ظرفیت‌ها باشد.

روحانی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه‌ و جهان، اظهارداشت: امروز جوامع بشری با معضلات بزرگی مانند تروریسم مواجه هستند، لذا ضرورت دارد همه برای رفع آن همکاری و مشارکت داشته باشند.

رئیس‌جمهوری شرایط حاکم بر منطقه خاورمیانه بویژه در فلسطین و غزه را بسیار نگران‌کننده دانست و با اشاره به اینکه امروز مردم غزه در محاصره کامل اقلام دارویی و پزشکی و غذایی قرار دارند، خاطر نشان کرد: امروز باید جامعه بشری این احساس را داشته باشند که همه دارای سرنوشتی مشترک هستیم.

روحانی اضافه کرد: اگر امروز در برابر غم دیگران بی‌تفاوت باشیم، اگر فردا غمی برای ما بوجود بیاید نباید انتظار داشته باشیم دیگران در غم ما شریک باشند.

وی همچنین با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان و با تأکید بر اینکه تنها راه حل و فصل این مسأله مذاکره و گفت‌وگو است، اظهار داشت: معتقدیم مذاکره تنها راهی است که پیش روی ما قرار دارد و ما به موفقیت در این مذاکرات امیدوار بوده و در چارچوب مقررات بین‌المللی آماده همکاری هستیم.

روحانی تأکیدکرد: توقع ملت ایران صرفاً‌ این است که از حقوق حقه خود در زمینه فناوری‌های صلح‌آمیز برخوردار باشد.

گونار پالسن سفیر جدید اکرودیته ایسلند نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود و ابلاغ سلام‌ گرم رئیس‌‌جمهور و کابینه ایسلند به روحانی گفت: ایران و ایسلند اگر چه از لحاظ جغرافیایی از هم فاصله دارند، اما ایسلند بیشترین توجه را به ایران و دستاوردهای آن دارد و به دنبال تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های خود در عرصه بین‌المللی و روابط دوجانبه با تهران است.

وی با اشاره به تحولات خاورمیانه و همچنین اظهار امیدواری از اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه مطلوب برسد، بر اهتمام هر چه بهتر کشورش برای همکاری با ایران در این زمینه‌ها تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز