خبرگزاری کار ایران

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با ایلنا:

تفاوت آمار اختلالات روانی در تهران به دلیل نوع تعریف از بیماری است

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۲۷۴

«بیان آمار نباید به منزله ایجاد دلهره و ترس تلقی شود بلکه باید به عنوان هشداری باشد که بتوان از آن برای بهبود شاخص‌ها در این زمینه استفاده مطلوب کرد.»

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در مورد میزان اختلات روانی درتهران گفت: ترجیح ما بر این است اطلاعات مربوط به بخش‌های تخصصی را به سازمان‌های متولی ارائه دهیم.

محمدمهدی گلمکانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد آمار اعلامی اختلات روانی در تهران از سوی نظام پزشکی که ۱۳ درصد و از سوی انجمن علمی روانپزشکان ایران ۳۴ درصد گزارش شده، گفت: سلامت روان تعریف دارد و باید دید براساس چه تعریفی از سلامت روان و همچنین براساس چه مدلی آمار اختلات روانی در تهران اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در مطالعاتی که داشتیم همه شاخص های مربوط به سلامت روان را درآورده‌ایم، افزود: بیان آمار نباید به منزله ایجاد دلهره و ترس تلقی شود بلکه باید به عنوان هشداری باشد که بتوان از آن برای بهبود شاخص‌ها در این زمینه استفاده مطلوب کرد.

گلمکانی در ادامه اظهار کرد: ترجیح ما بر این است که اطلاعات مربوط به بخش‌های تخصصی را به سازمان‌های متولی بدهیم و از زبان خود آنها گفته شود. ما این آمار را درآورده‌ایم و در اختیارشان قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به طرح شهرداری تهران برای سلامت روان گفت: در همه خانه‌های سلامت مشاورانی داریم که فعالیت می‌کنند و به صورت فردی و گروهی خدمت ارائه می‌دهند.

گلمکانی درباره علل این عارضه ادامه داد: موضوعات مختلفی همچون تحکیم بنیان خانواده و خشونت در خانه‌ها مطرح می شود.
وی به مشاوره‌های پیش از ازدواج درخانه های سلامت اشاره کرد و افزود: سایر مشاوره‌ها همانند مشاوره‌های بالینی در خانه‌های سلامت ارائه می‌شود.

گلمکانی به اجرای طرح " مرکز کنترل خشم " با همکاری سازمان جوانان وزارت ورزش خبر داد و افزود: بعد از ماه مبارک رمضان اجرای این طرح را آغاز می‌کنیم و یک منطقه را به صورت پایلوت برای اجرای این طرح در نظر می‌گیریم.

وی افزود: آموزش و توانمندسازی جامعه برای مقابله با خشونت و خشم با همکاری اساتید در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز