خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال خبر داد:

دولت مسئولیت پرداخت مطالبات چایكاران را نمی‌پذیرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۸۸

وضعیت فعلی برای چایکاران بسیار نا‌مطلوب است. آنان هنوز به پول خود نرسیده‌اند و وضع معیشتی آنان به گونه‌ای است که حتی نانوایی‌ها نیز خرید نسیه از سوی آنان را نمی‌پذیرند.

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال از عدم پرداخت بخش وسیعی از مطالبات چایکاران از سوی دولت خبر داد.

پرویز شعبانی در این باره به ایلنا گفت: کل مبلغ اختصاص داده شده برای کارگران و کشاورزانی که در بخش‌های مختلف صنعت چایکاری، از زمین‌های کشاورزی تا کارخانه‌ها، مشغول به کار هستند ۵۰ میلیارد تومان است. متاسفانه دولت همین مبلغ ناچیز را نیز به موقع به آنان پرداخت نمی‌کند.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی برای چایکاران بسیار نا‌مطلوب است. آنان هنوز به پول خود نرسیده‌اند و وضع معیشتی آنان به گونه‌ای است که حتی نانوایی‌ها نیز خرید نسیه از سوی آنان را نمی‌پذیرند.

شعبانی با اشاره به محدودیت‌های کشاورزان چای خشک کار اظهار داشت: باید دقت شود که این کشاورزان تک محصولی هستند و دولت اجازه تغییر کاربری زمین را به آن‌ها نمی‌دهد. به علاوه با شرایطی که صنعت چای در حال حاضر سپری می‌کند، کسی حاضر به خرید زمین‌های آنان نمی‌شود. حقیقت آن است که چایکاران در این شرایط گیر افتاده‌اند.

او با تاکید بر مشکلات کشاورزان و کارگرانی که در این عرصه مشغول به فعالیت هستند اعلام کرد: در حالی که دولت قول خرید تضمینی را داده و مجلس نیز آن را تصویب کرده است، عدم رعایت تعهدات دولت در قبال چایکاران چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ به هر حال کارگران و کشاورزان صنعت چایکاری هم مانند بقیه مردم محصل دارند، مریض دارند و من متاسفانه باید بگویم بعضی از آن‌ها به دلیل هجمه فشارهای اقتصادی مجبور به تکدی‌گری و اعمالی خارج از شان كارگری می‌شوند.

نایب رئیس اتحادیه چایکاران شمال در پایان بیان کرد: ما نمی‌دانیم که سر رشته به وجود آمدن وضع فعلی برای چایکاران در دستان چه کسی قرار دارد ولی تا به حال نامه‌های را برای دولت نوشته‌ایم و مشکلات خود را برای آنان شرح داده‌ایم. آیا وضع ما باید به دلیل چند میلیارد تومان که به راحتی در سفرهای خارج به کشور مسئولین خرج می‌شود، این چنین اسف بار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز