خبرگزاری کار ایران

«همایون امیرزاده» در گفتگو با ایلنا:

انجمن دوست‌داران خلیج فارس تاسیس می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۴

امیرزاده: انجمن دوست‌داران خلیج فارس، در فضای مجازی شکل خواهد گرفت تا بتوانیم نظرات و دیدگاه‌ها را در زمینهٔ این دغدغهٔ مشترک بشنویم تا همهٔ ایرانی‌ها در همه جای دنیا به عنوان عضوی از این انجمن فعالیت داشته باشند.

ایلنا: «همایون امیرزاده» که طی حکمی از سوی وزیر ارشاد، مسئول دبیرخانهٔ دائمی «جشنوارهٔ بین‌المللی خلیج‌فارس» شده است، در گفتگو با ایلنا دربارهٔ کارهای صورت گرفته در این جشنواره و اقدامات آینده توضیح داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرزاده دربارهٔ اهداف کلی این جشنواره گفت: یکی از اهداف ما شناساندن چهرهٔ واقعی بیگانگان و استعمارگران در خلیج فارس است. هدف‌های بعدی تکریم شهدای خلیج فارس، تقدیر از پدیدآورندگان آثار فاخر هنری در خلیج فارس و پاسداشت قیام‌های مردمی برای از بین بردن تسلط بیگانگان است.
او محور اصلی این جشنواره را روز ۱۰ اردیبهشت دانست و گفت: ۱۰ اردیبهشت ماه روزی‌ است که تنگهٔ هرمز از اشغال پرتغالی‌ها بیرون آمد و این روز به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.
امیرزاده به اقدامات صورت گرفته در جشنواره‌های قبلی اشاره کرد و گفت: در حوزهٔ هنرهای تجسمی، اولین دورهٔ نقاشی و سمپوزیوم بین‌المللی از پرسپولیس تا خلیج فارس را با همکاری معاونت هنری برگزار کردیم. تور عکاسی از کویر تا خلیج فارس، اولین دورهٔ از جشنوارهٔ عکس‌های زیر آب، اولین طراحی و توپوگرافی خلیج فارس، اولین چکامهٔ خلیج فارس، و اولین سمفونی خلیج فارس که از آقای «شهداد روحانی» برای آن درخواست کردیم و این سمفونی ساخته شد.
مسئول دبیرخانهٔ دائمی «جشنوارهٔ بین‌المللی خلیج‌فارس» در مورد تشکیل دبیرخانهٔ دائمی خلیج فارس گفت: برای تقویت این ساختار، بنا به پیشنهاد استاندار هرمزگان، قرار شد دبیرخانهٔ فعالی در این زمینه فعالیت کند. این دبیرخانه با دو رویکرد فعالیت بین المللی و ملی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های استانی کار خود را آغاز کرده است.
او به لزوم درگیر شدن حوزهٔ فرهنگ و هنر با مسالهٔ خلیج فارس تاکید کرد و گفت: این جشنواره ابعاد بین‌المللی وسیعی دارد و به همین دلیل این ظرفیت‌ها هنوز شناخته شده نیست و ما در این زمینه هنوز کار زیادی انجام نداده‌ایم.
امیرزاده در ادامه تاکید کرد: خلیج فارس مظهر صلح و دوستی در منطقه و متعلق به همهٔ ساکنان شمالی و جنوبی آن است. این نام، یک نام تاریخی است و هویتی ملی برای ایرانیان و غیر قابل تغییر است. در کنار آن ایرانی‌های زیادی در نقاط مختلف دنیا وجود دارند که به مسالهٔ خلیج فارس به عنوان یک دغدغهٔ مشترک نگاه می‌کنند که باید به آن‌ها هم نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
مسئول دبیرخانهٔ دائمی «جشنوارهٔ بین‌المللی خلیج‌فارس» ریشه‌های شکل گیری نام جعلی خلیج فارس را در زمان سلطهٔ انگلستان دانست و گفت: خلیج فارس همیشه خلیج فارس بوده و خواهد بود.
او به تاسیس انجمن دوست‌داران خلیج فارس در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: طرح اولیهٔ تاسیس این انجمن نوشته شده و متعلق به همهٔ ایرانی‌ها در همهٔ جای دنیاست. این انجمن در فضای مجازی شکل خواهد گرفت تا بتوانیم نظرات و دیدگاه‌ها را در زمینهٔ این دغدغهٔ مشترک بشنویم تا همهٔ ایرانی‌ها در همه جای دنیا به عنوان عضوی از این انجمن فعالیت داشته باشند.
امیرزاده در مورد بحث تبلیغات برای این جشنواره و مسالهٔ خلیج فارس گفت: پیش از این هم تبلیغات زیادی به صورت تشکل‌های مستقل و نهادهای مردمی شکل گرفت و در بعضی از مراکز دیگر مثل مترو این کار‌ها صورت می‌گرفت، اما تا الان این تبلیغات و فعالیت‌ها ساماندهی نشده است و تلاش ما در این دبیرخانه در این راستا است.
او افزود: باید به مسیری برویم که بسیاری از برندهای ایرانی ما با نام خلیج فارس عرضه شوند. به همین دلیل سفارش کارهایی هم دادیم؛ به عنوان مثال به دنبال این هستیم که استاد فرشچیان، طرحی جدیدی به عنوان طرح فرش خلیج فارس تهیه کند. همچنین اتوبان و مسیر ورودی اکثر شهرهای کشور به اسم خلیج فارس نامگذاری شده است. همچنین طرحی را داده‌ایم که یک میدان در هر شهری به اسم خلیج فارس نامگذاری شود و تندیسی از خلیج فارس در آنجا نصب شود..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز