خبرگزاری کار ایران

ریس سازمان سینمایی:

۸۰درصد شهرهای کشور سالن سینما ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۱۹۱

ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ۸۰درصد از شهرهای آن سینما ندارد. در چنین شرایطی موسسه رسانه‌های تصویری برای بردن سینما به خانه‌های مردم باید تلاش کند.

حجت الله ایوبی رریس سازمان سینمایی می‌گوید که ۸۰ درصد شهرهای کشور معادل حدود هزار منطقه در کشور فاقد سالن سینما هستند و موسسه رسانه‌های تصویری باید سینما را به خانه مردم ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت الله ایوبی ریس سازمان سینمایی عصر امروز(چهارشنبه ۲۵ تیرماه) در مراسم رونمایی از مجموعه نوای آشنا(تلاوت ۳۰ جزء کامل قرآن کریم با صدای سید عباس میرداماد) در موسسه رسانه‌های تصویری طی سخنانی با تشکر از کسانی که این مجموعه قرآنی را آماده و عرضه کرده اند گفت: همه ما سر سفره ضیافت الهی نشسته‌ایم و باید بدانیم که قوت اصلی ما در چنین شب‌هایی کلام نور است. سازمان سینمایی تلاش خود را می‌کند تا به نوبه خود در این زمینه آثاری را ارائه دهد به عنوان مثال در نمایشگاه قرآن امسال جشنواره فیلم‌های کوتاه و مستند قرآنی برگزار شد و قرار است که از سال اینده کارهای بهتری در این زمینه در این جشنواره که در حاشیه نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود، انجام شود. امیدوارم سال آینده نمایشگاه قرآن و جشنواره قرآنی باشکوه تری را برگزار کنیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت موسسه رسانه‌های تصویری افزود: موسسه رسانه‌های تصویری یکی از کارهای اصلی‌اش رساندن آثار خوب به مردم است. ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ۸۰ درصد از شهرهای آن حدود هزار منطقه سینما ندارد. در چنین شرایطی موسسه رسانه‌های تصویری برای بردن سینما به خانه‌های مردم باید تلاش کند البته امیدوارم که روزی برسد تا سالن‌های آبرومند و مجهزی در سراسر کشور ساخته شود تا نیاز خانواده‌های ایرانی به شبکه نمایش خانگی کاهش پیدا کند. نباید فراموش کرد که موسسه رسانه‌های تصویری می‌تواند کمک کننده سینما باشند.

ایوبی ادامه داد: موسسه رسانه‌های تصویری تنها در زمینه فیلم‌های ویدئویی فعالیت نمی‌کند بلکه باید از شبکه مویرگی ‌‌‌نهایت استفاده را ببرد تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار فرهنگی بخصوص تولیدات شنوایی را به سراسر کشور منتقل کند.

همچنین علی مرادخانی، معاون هنری سازمان سینمایی در ادامه این مراسم گفت: من و ایوبی درد مشترکی داریم! همه صحبت‌های ایوبی در انت‌ها به این مساله می‌رسد که سالن برای سینما نداریم و یا سینمای ایران حالش خوب نیست من هم معمولا راجع به تئا‌تر حرف می‌زنم.

وی با اشاره به سال‌های ۷۲ و ۷۴ بیان کرد: در دوران وزارت می‌رسلیم تصمیم گرفتیم تا با همکاری برخی از قاریان روش‌های مختلف قرآنی را ثبت و ضبط کنیم. در‌‌‌ همان سال‌ها از میرداماد خواستم که کارش را به گونه‌ای انجام دهد که بتواند روشی برای بهتر گوش دادن و آهنگین بودن روش قرائت قرآن شروع کند.

معاون هنری سازمان سینمایی ادامه داد: در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های دینی کارهایی را کردیم مانند برگزاری جشنواره موسیقی گل یاس و حتی برنامه‌ای برای بچه‌های هیئتی که با استقبال بسیاری از سوی آن‌ها همراه بود. حتی از میرداماد خواستیم که همراه تعدادی از خواهران برای واتیکان نیز برنامه داشته باشند. ما طی این سال‌ها به دنبال لحن‌های مختلفی بودیم. متاسفانه لحن‌های قاریان عجم در آن زمان خیلی کم بود. مانند اینکه ما اذان‌هایی با لحن موذن‌های عربی داریم، اما اذان با لحن موذن‌های عجم در کشور نداشته و مخصوص تعداد انگشت شماری از جمله زنده یاد موذن‌زاده اردبیلی و جواد رفیعی می‌شود ما باید به عنوان یک نهاد فرهنگی و هنری روی این مساله کار کنیم.

وی با اشاره به اینکه زمانیکه فعالیت خود را در مرکز موسیقی به پایان رساند، ادامه تولید اثر نوای آشنا نیز متوقف شد، گفت: از آن سال‌ها تا امروز به مسافرآستانه به موسسه رسانه‌های تصویری آمده است، با همکاری و حمایت او توانستیم این کار را جمع بندی کنیم.

مرادخانی با اشاره به خاطره‌ای از استاد مولایی بیان کرد: بخاطر دارم که در آن سال‌ها استاد مولایی، محمدرضا شجریان و میرداماد را برای قرائت قران با یکدیگر به چالش می‌کشد به گونه‌ای که یک آیه را محمدرضا شجریان می‌خواند و آیه دیگر را عباس میرداماد. آقای مولایی حتی گاهی در این تلاوت‌ها به محمدرضا شجریان می‌گفت که از تحریف‌های موسیقی خود برای تلاوت قرآن استفاده کن. امیدوارم معاونت هنری در زمینه‌هایی که هنر هویتی ما در آن وجود دارد، بیشتر و بیشتر تلاش کند تا بتوانیم به یک معرفت اساسی برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز