خبرگزاری کار ایران

علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایلنا:

تا آخر هفته برای صبا آذرپیک قرار وثیقه صادر می‌شود / درخواست رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۱۳

همان روز اول تشکیل پرونده و ارجاع آن برای رسیدگی به قاضی سراج، ایراد گرفتیم که دادستان مدعی این پرونده بوده وچون قاضی سراج معاون دادستان کل بوده است لذا از لحاظ قانونی صالح رسیدگی به این پرونده نبوده و از موارد رد دادرس است. به همان دلیلی که ما آنروز ایرادگرفتیم و قاضی سراج آن را نپذیرفت امروز ایشان با همان دلیل از رسیدگی امتناع کردند.

وکیل صبا آذرپیک ابراز امیدواری کرد که تا پایان هفته موکلش با قرار وثیقه از زندان آزاد شود.

سید محمود علیزاده طباطبائی درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از احتمال تبدیل قرار بازداشت صبا آذرپیک به وثیقه تا پایان هفته خبر داد و گفت: طبق گفته‌های بازپرس پرونده قرار است پس از ملاحظه گزارش کار ضابطین دادگستری قرار موکلم را به قرار وثیقه تبدیل کند.

وکیل صبا آذرپیک روزنامه نگار بازدداشت شده با اشاره به پرونده ای که در سال ۹۱ برای موکلش تشکیل شده بودگفت: این پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارجاع شده اما هنوز از سوی دادرس این پرونده، وقت رسیدگی تعیین و ابلاغ نشده است.

علیزاده طباطبائی که وکالت مهدی هاشمی را نیز برعهده دارد در خصوص اظهارات اخیر قاضی سراج که پیش از این قضاوت پرونده هاشمی را نیز برعهده داشت، گفت: قاضی سراج دراظهار نظر اخیر خوداعلام کرده است که به دلیل اینکه در پرونده مهدی هاشمی سازمان بازرسی کل کشور گزارش اولیه را ارائه کرده است از این رو به دلیل اینکه هم اکنون ریاست سازمان بازرسی کل کشور را برعهده دارد، لذا نمی‌تواند از لحاظ قانونی این پرونده را رسیدگی کند. این درحالی است که همان روز اول تشکیل پرونده و ارجاع آن برای رسیدگی به قاضی سراج، ایراد گرفتیم که دادستان مدعی این پرونده بوده وچون قاضی سراج معاون دادستان کل بوده است لذا از لحاظ قانونی صالح رسیدگی به این پرونده نبوده و از موارد رد دادرس است.

وکیل مهدی هاشمی ادامه داد: به همان دلیلی که ما آنروز ایرادگرفتیم و قاضی سراج آن را نپذیرفت امروز ایشان با همان دلیل از رسیدگی امتناع کردند.

علیزاده طباطبائی با تاکید براینکه دلیل اعتراض ما به این پرونده برای این است که این پرونده یکسال برای رفع ایرادات در دادسرا ماند اما بدون رفع ایرادات به دادگاه برگشته است، به اظهارات اخیر آیت الله جنتی در نماز جمعه هفته گذشته تهران مبنی براینکه قوه قضاییه برای رسیدگی به این پرونده تحت فشار است واکنش نشان داد وگفت: بله ما هم مدعی هستیم که برای رسیدگی به این پرونده دستگاه قضایی تحت فشار است اما فشار از ناحیه طرف مقابل ما به قوه قضاییه وارد می‌شود.

وی بااشاره به اینکه آیت الله جنتی مهدی هاشمی را از سران فتنه خوانده بود اظهار کرد: تاکنون هیچ نهادی به طور رسمی از موکلم به عنوان سران فتنه یادنکرده و اینگونه اظهارات خلاف انصاف و واقعیت است. به نظر می‌رسد قوه قضاییه از جانب کسانی که اصرار داشتند مهدی هاشمی به کشور باز نگردد، تحت فشار است تا این پرونده رسیدگی نشود اما ما مصر به رسیدگی به این پرونده هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز