خبرگزاری کار ایران

رده‌بندی جام‌جهانی ۲۰۱۴؛

هلند ۳ - برزیل صفر؛ لاله‌ها با سومی آرام گرفتند / تحقیر مجدد سلسائو در قلب برزیل

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۵۹۱

دیدار تیم های ملی هلند و برزیل در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ با ۳ گل به سود لاله ها به پایان رسید تا شاگردان فان خال با کسب عنوان سومی بدون اینکه شکستی در این جام بخورند، به خانه برگردند.

دیدار تیم‌های ملی هلند و برزیل در نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ با ۳ گل به سود لاله های هلندی به پایان رسید تا شاگردان فان خال با کسب عنوان سومی بدون اینکه شکستی در این جام بخورند، به خانه برگردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، در دیدار رده بندی جام جهانی ۲۰۱۴، تیم های ملی برزیل و هلند از ۳۰ دقیقه بامداد در ورزشگاه ناسیونال شهر برازیلیا با قضاوت جمال حیمودی از الجزایر به مصاف هم رفتند که شاگردان فان خال با نتیجه ۳ بر صفر اسکولاری و سلسائو را شکست دادند تا ضمن تکمیل کردن کابوس مرگ بار برزیلی ها در جام بیستم، بدون شکست جام جهانی ۲۰۱۴ را به پایان ببرند و عنوان سومی را برای هواداران خود به ارمغان بیاورند، هر چند نسبت به جام جهانی گذشته که نایب قهرمان شده بودند، یک پله سقوط کردند. گل های هلند را فان پرسی(۳ - پنالتی)، بلیند(۱۷) و جورجینیو وینالدام۹۰) به ثمر رساندند.

ترکیب هلند:سیلسن(میشل وورم)، ولار، دی وریج، دی فرای، ایندی، بلیند(جانمات)، فان‌پرسی، روبن، کویت، کلاسی(یول ولتمن)، وینالدوم

ترکیب برزیل:سزار، سیلوا، لوئیز، پائولینیو(هرنانس)، اسکار، مکسول، رامیرس(هولک)، گوستاوو(فرناندینیو)، ویلیان، جو، مایکون

در دقیقه ۳ فان پرسی پاس زیبایی را برای روبن مهیا کرد که این بازیکن در آستانه تک به تک شدن با سزار سنگربان سلسائو روی خط محوطه جریه توسط سیلوا سرنگون شد تا داور الجزایری به نشانه اعلام پنالتی در سوت خود بدمد.

فان پرسی پشت ضربه قرار رفت و توپ را دور از دستان سراز به نخستین گل بازی برای لاله ها تبدیل کرد تا جو ورزشگاه ناسیونال را بر هم بزند.

در دقیقه ۱۷ دالی بلیند موفق شد با اشتباه مدافعان سلسائو و با ضربه ای دقیق دومین گل را نیز برای لاله های هلندی به ثمر برساند تا شاگردان فان خال بازی را طوفانی آغاز کرده باشند. اگرچه دو تیم به خصوص بازیکنان برزیل برای جبران دو گل خورده تلاش زیادی را انجام دادند ولی توپی به درون دروازه ها نرفت تا بازی در نیمه نخست با برتری ۲ بر صفر شاگردان فان خال به پایان برسد.

در نیمه برزیل بازی را هجومی تر آغاز کرد تا بلکه بتواند گل های خورده را جبران و پاسخ ابراز احساسات هواداران زردپوش حاضر در ورزشگاه و میلیون ها طرفدار سلسائو را بدهد. فرناندینیو به جای گوستاوو به زمین آمد تا کمی بر بار هجومی برزیل افزوده شود.

در ادامه هرنانس هم به جای پائولوینیو به میدان آمد و بازی تا حدودی در اختیار زردها قرار گرفت، اما گلی به ثمر نمی رسید. حتی آمدن هولک به زمین هم برای سلسائو تاثیری نداشت و قفل دروازه لاله ها باز نشد تا اینکه هلندی ها سومین گل را نیز وارد دروازه برزیل کردند تا شب فیلیپائو و برزیل در برازیلیا تلخ تر شود.

جورجینیو وینالدام در وقت های تلف شده بازی موفق شد بازی را ۳ بر صفر به سود لاله های هلندی کند تا عنوان سومی جام بیستم به لاله های هلند برسد و برزیل هم در کشور خود به چهارمی بسنده کند.

برزیلی ها جام بیستم را در حالی به پایان بردند که در دو بازی اخیر خود ۱۰ گل دریافت کردند تا یکی از بدترین خط دفاع های سال های اخیر سلسائو را در این جام شاهد باشیم در حالیکه قبل از جام صحبت های زیادی در مورد درخشش لوئیز و سیلوا مطرح می شد که با قیمت های نجومی به پاریس نقل مکان کردند، ولی در این جام خط دفاعی سلسائو چیزی در حد فاجعه بود.

تیاگو سیلوا، فرناندینیو و اسکار از برزیل و روبن و دِگوژمان از هلند از داور این دیدار کارت زرد دریافت کردند.

همچنین آرین روبن هم در پایان این دیدار به عنوان بهترین بازیکن این مسابقه انتخاب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز