خبرگزاری کار ایران

۳۵ پناهجو در دریای اژه ناپدید شدند

کد خبر : ۱۸۵۵۶۱

«روزنامه ملیت پناهجویان را افغان و سوری ذکر کرد و نوشت قایق حامل مهاجران غیرقانونی احتمالا در ۱۰ کیلومتری سواحل ترکیه در اژه به علت حمل مسافر بیش از ظرفیت قانونی خود و براثر متلاطم بودن دریا واژگون شده است.»

یک قایق حامل مهاجران غیرقانونی در دریای اژه نزدیک سواحل ترکیه غرق شد که بر اثر آن ۳۵ پناهجو ناپدید شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه‌های ترکیه، دو تن از پناهجویان توانستند با شنا خود را به سواحل ترکیه در منطقه توریستی چشمه ازمیر برسانند و خود را نجات دهند.

نیروهای گارد ساحلی ترکیه به دنبال پیدا کردن این دو نفر متوجه غرق شدن قایق حامل پناهجویان در دریای اژه شدند.

تارنمای خبری روزنامه «ملیت» ترکیه روز شنبه گزارش داد که تلاش نیروهای امداد برای نجات پناهجویان تاکنون نتیجه نداده است و هنوز از سرنوشت ۳۵ پناهجو خبری در دست نیست.

این تارنمای خبری، پناهجویان را افغان و سوری ذکر کرد و نوشت قایق حامل مهاجران غیرقانونی احتمالا در ۱۰ کیلومتری سواحل ترکیه در اژه به علت حمل مسافر بیش از ظرفیت قانونی خود و براثر متلاطم بودن دریا واژگون شده است.

اتحادیه اروپا که مبارزه گسترده‌ای را برای ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به این قاره شروع کرده است، اخیرا و بعد از مذاکرات طولانی با ترکیه، دولت ترکیه را به انعقاد قرارداد باز پس گیری مهاجران غیرقانونی که با استفاده از خاک این کشور به کشورهای اروپایی متواری می‌شوند، متقاعد کرده است.

با امضای این موافقتنامه ترکیه متعهد شده است این پناهجویان را تحویل گرفته و به کشوری که از طریق آن وارد ترکیه شده‌اند، بازگرداند.

به گفته ایرنا، اتحادیه اروپا در مقابل ضمن کمک به ترکیه در این فرایند، در یک دوره سه ساله عملکرد ترکیه در مبارزه با قاچاق انسان به اروپا را بررسی کرده و به طور مرحله‌ای مقررات روادید ورود برای اتباع این کشور به کشورهای عضو اتحادیه را لغو خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز