خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره صنایع نساجی ایران در گفتگو با ایلنا مطرح کرد:

فعال نگه داشتن بورس به بهای فدا کردن سایر واحد های صنعتی!

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۲۸۳

کل فروش ۴ ماهه اول سال ۹۳ معادل ۱۰۱ هزار میلیارد ریال بوده است که از این رقم هم فقط بخشی در بورس کالا مبادله شده است.

رییس هیات مدیره صنایع نساجی ایران گفت: واحد های صنعتی را فدای فعال نگه داشتن بورس کرده اند.

محمد مروج حسینی، رییس هیات مدیره صنایع نساجی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تهیه مواد اولیه واحد های نساجی اظهار داشت: از این پس نرخ مواد به قدری افزایش پیدا می کند که واحد های ما توانایی فروش کالاهایشان را نخواهند داشت.

وی افزود: میزان صادرات پتروشیمی ها در سال گذشته بر روی سایت گمرک و میزان عرضه های آنها بر روی سایت بورس کالا مشخص است، سال گذشته یکی از واحد های پتروشیمی تنها ۱۰ درصد تولیدات خود را به بورس کالا عرضه کرده و ۹۰ درصد محصولاتش را در بازار آزاد فروخته است!

مروج حسینی تصریح کرد: آیا پتروشیمی ها همه تولیدات خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد یا خیر!کدام سازمان یا ارگان توانایی رصد پتروشیمی ها را دارد؟ نه وزارت صنعت، معدن و تجارت و نه بورس کالا توانایی این کار را ندارند.

وی گفت: متاسفانه در حال حاضر کلیه صنایع پلاستیک سازی، صنایع غذایی و بسته بندی، شیشه سازی، لوله سازی و غیره را فدای بورس کرده اند.

به گزارش ایلنا، ظرفیت تولید پلیمر کشور حدود ۵ میلیون تن است در حالی که سال گذشته در بورس کالا فقط ۲،۲ میلیون تن محصولات پلیمری معامله شده است، یعنی حجم مبادلات محصولات پلیمری می تواند تا ۱۲۷ درصد افزایش یابد.

همچنین سال گذشته حدود ۴۱ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی تولید شده است در صورتی که ظرفیت تولید کل کشور ۵۶ میلیون تن است و ۱۶ میلیون تن ظرفیت استفاده نشده باقی مانده است.

همچنین کل فروش ۴ ماهه اول سال ۹۳ معادل ۱۰۱ هزار میلیارد ریال بوده است که از این رقم هم فقط بخشی در بورس کالا مبادله شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز