خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: / تکرار /

شستا را از حیات خلوت بودن خارج کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۲۶۱

جابجایی پی در پی هشت مدیرعامل در این مدت باعثشد در تصمیم گیری در خصوص اموال سازمان خطاهایی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم افطاری مشترک سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه هدف از تشکیل نظام تامین اجتماعی در سراسر دنیا بازتوزیع درآمدها در جهت رفع شکاف های طبقاتی است، افزود: کاهش محرومیت در میان افراد تحت پوشش یکی از اصلی ترین وظایف سازمان تامین اجتماعی در قبال جامعه ۳۹ میلیون نفری بیمه شدگان است.

به گزارش ایلنا، «سید تقی نوربخش» بابیان اینکه در حال حاضر مهمترین تولید این سازمان ایجاد امنیت اجتماعی است، افزود: این مهم تنها از طریق سیاست گزاری و تصمیم سازی درست در مجموعه سازمان تامین اجتماعی حاصل می شود.

وی در ادامه بابیان اینکه در هشت سال اخیر به دلیل عملکر نادرست سازمان تامین اجتماعی متوجه فراز و فرودهای جدی بوده است، گفت: به عنوان نمونه جابجایی پی در پی هشت مدیرعامل در این مدت باعثشد در تصمیم گیری در خصوص اموال سازمان خطاهایی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بابیان اینکه اموال سازمان تامین اجتماعی به عنوان بخشی از حق بیمه جامعه ۳۹ میلیون نفری بیمه شدگان این سازمان دارای ماهیتی حق الناسی است، یادآور شد: بخش قابل توجهی از درآمدهای سازمان از محل همین حق بیمه ها و پیش از پرداخت مزد کارگران تامین می شود.

وی بابیان اینکه این مسئله باعثمی شود تا حفظ و نگهداری اموال سازمان تامین اجتماعی به عنوان حق الناس در مقایسه با ضرورت حفظ بیت المال و اموال دولتی اهمیتی دوچندان پیدا کند، گفت: گزارش سال گذشته هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی تنها بیانگر بخشی از تصمیم گیری های نادرست هشت سال گذشته است.

نوربخش در عین حال تاکید کرد: برای استمرار خدمات بیمه ای و درمانی سازمان تامین اجتماعی به جمعیت ۳۹ میلیون نفری بیمه شدگان ضروری است که با توجه به وضع موجود برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کارشاسی صورت بیگیرد.

وی د ر عین حال به بخشی از دستاوردهای سازمان متبوعش در ۱۱ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: به روز شدن پرداخت مطالبات داروخانه ها بیمارسان ها و سایر مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی، مشارکت این سازمان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کاهش هزینه های درمانی out of pocket استفاده کنندگان خدما درمانی از جمله اقداماتی است که از طریق ایجاد هم افزایی در بخش های مختلف اسزمان تامین اجتماعی و نیز همه دستگاه های مرتبط با حوزه بهداشت و درمان کشور بدست آمده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین از اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی که برای نخستین بار در خصوص محاسبهمستمری بیمه شدگن بازنشسته این سازمان به عوان یکی دیگر از دستاوردهای سازمان متبوعش نامبرد و افزود: بر این اساس در سال ۹۳ مستمری بازنشستگان این سازمان به اندازه ۲۵ درصد افزایش یافت و پرداخت آن از همان آغاز سال صورت گرفت.

وی بابیان اینکه پرداخت حدود ۵ درصد از این افزایش باقیمانده است که آن هم تا پایان ماه رمضان پرداخت خواهد شد، امیدواریم که با اقدامات صورت گرفته در سال ۹۳ وضعیت خدمات بیمه ای و درمانی این سازمان به نحوه چشمگیری متحول شود.

وی همچنین با بیان اینکه یکی از روز اصلی استمرار فعالیت های این سازمان انسجام کامل میان بخش های مختلف آن است، گفت در بحثمربوط به شرکت سرمایه گزاری سازمان تامین اجتماعی(شستا) توانستیم این مجموعه را به عنوان بخشی از اموال سازمان تامین اجتماعی از حالت حیات خلوت بودن خارج کنیم و از ظرفیت های آن در جهت توسعه کیفی و کمی خدمات بیمه ای و درمانی سازمان استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز