خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با ایلنا:

قطب‌های دیگر تولید خودرو در راه است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۲۲۱

با افزایش قطب‌های تولید خودرو و با مشارکت شرکت‌های خارجی میزان اشتغال در کشور نیز افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: قطب‌های دیگر تولید خودرو در راه است.

حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه اعتقادی به قیمت‌گذاری خودرو از سوی هیچ ارگانی ندارم اظهار داشت: مردم از قیمت‌هایی که شورای رقابت داده است ناراضی‌اند و خودروسازان هم مسلما سودی نخواهند برد.

وی افزود: در گذشته کشور ما بیشتر مونتاژ کننده خودرو بوده و از سال ۱۳۴۵ تا ۱۳۷۰ این رویه را ادامه داده و تنها طی هفت، هشت سال گذشته مقداری در تولید خودرو نقش داشته است.

گروسی با بیان اینکه ضرورت ایجاد قطب سوم تولید خودرو حس می شود گفت: باید همانند اپراتورهای تلفن همراه در خصوص تولید خودرو نیز برنامه ریزی شود.

وی گفت: سیم‌کارتی که یک میلیون تومان قیمت داشت در حال حاضر در نرخ‌های مختلف ۵ هزار تومانی، ۱۵۰ هزار تومانی و… قابل خرید و فروش است.

گروسی ادامه داد: در سال ۲۰۱۱ میزان تولید خودرو در کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه بود و گفته می‌شود امسال نیز در سه ماهه ابتدای سال ۹۳ تولیدات به حدود یک میلیون دستگاه رسیده است.

وی افزود: با افزایش قطب‌های تولید خودرو و با مشارکت شرکت‌های خارجی میزان اشتغال در کشور نیز افزایش پیدا می‌کند.

گروسی با بیان اینکه هنوز خودروسازی کشور خصوصی نشده تصریح کرد: دست های دولت همچنان بر روی خودروسازی وجود دارد این در حالی است که تولید خودرو باید خصوصی شود و حتی نباید در دست شبه دولتی ها باشد.

وی علت اصلی آشفتگی بازار خودرو را عدم هماهنگی بین شورای رقابت، مجلس شورای اسلامی و دولت عنوان کرد و گفت: بنده اعتقادی به واردات خودروهای ارزان قیمت به کشور ندارم چرا که نمی‌توان یک قهرمان دونده را با یک آماتور مقایسه کرد.

وی گفت: خوشبختانه صادرات ده هزار خودرو به روسیه آغاز شده اما در صورتی که این خودروها نیز فاقد کیفیت و خدمات پس از فروش باشند به کشور برگردانده می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خاتمه برسه خصوصیت مهم تولید خودرو اشاره کرد و گفت: کیفیت، قیمت تمام شده و استفاده از فناوری‌های روز نه تنها در خودرو سازی بلکه در سایر صنایع هم حائز اهمیت است و نباید دروازه‌ها را باز کرد و اجازه داد هر خودرویی وارد کشور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز