خبرگزاری کار ایران

همگام با جام‌جهانی۲۰۱۴ - برزیل؛

برزیل درپی التیام غرور ملی؛ هلند به دنبال اعتباری جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۱۶۴

برزیل هنوز انگیزه های بسیاری برای بازی کردن دارد؛ برای نیمار مصدوم و میلیونها هوادار خود. هیچ کشوری به اندازه برزیل در این شرایط تشنه پیروزی نیست. از سوی دیگر هلند هم برای اعتباری تازه در دنیای فوتبال در اندیشه شکست برزیل زخمی است.

دیدار رده بندی بیستمین دوره جام جهانی ۲۰۱۴ در حالی بامداد یکشنبه بین تیم های برزیل میزبان و نارنجی پوشان هلند برگزار خواهد شد که شاید پیروزی در این دیدار برای برزیل مرهمی کوچک بر غرور جریحه دار شده میلیون ها هوادار متعصب این کشور فوتبال دوست باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم های برزیل و هلند بعد از آنکه امید خود را برای صعود به فینال جام جهانی و قهرمانی به نحو دردناکی از دست رفت، امشب برای کسب عنوان سومی به مصاف هم می روند.

در حالی که هر برزیلی به ششمین قهرمانی تیم ملی کشور خود در جام جهانی چشم دوخته بود، این آرزو با هفت گلی که در مرحله نیمه نهایی از آلمان خوردند، ناکام ماند. هیچ تیمی احساسی بدتر از تیم میزبان ندارد، اما هلند هم بعد از آنکه به فینال بسیار نزدیک شدند و در ضربات پنالتی از آرژانتین شکست خورد، خجالت زده است.

در این دیدار لوییس فیلیپه اسکولاری سرمربی تیم ملی برزیل و بازیکنانش تلاش می کنند شکست سنگین مرحله نیمه نهایی از آلمان را فراموش کنند و تمرکز خود را به دیدار خداحافظی از این جام مقابل هلند معطوف کنند.

هیچ تردیدی نیست که اهمیت دیدار رده بندی به اندازه فینال میان آلمان و آرژانتین نیست، با این حال این دیدار میان دو کشور مغرور که امید به قهرمانی داشتند برگزار می شود.

این جام جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی مقابل کلمبیا، آنگونه که میزبان رقابت ها می خواست ادامه یافت.

بعداز مصدومیت شوم نیمار و هفت گل آلمان، رویای برزیل به نحو بسیار دردناکی پایان یافت. بدتر اینکه آرژانتین رقیب سنتی برزیل به فینال صعود کرد و امید تصاحب جام قهرمانی را برای آرژانتینی ها در برزیل زنده نگه داشت.

دیدار هلند مقابل آرژانتین بعد از ۱۲۰ دقیقه بازی در ورزشگاه سائوپائولو به صعود آرژانتین به فینال منجر شد. این دومین بازی پیاپی تیم هلند بود که به پنالتی کشیده شد، اما این بار، امکان تعویض دروازه بان و استفاده از تیم کرول نبود؛ چرا که هلند تمام تعویض های خود را انجام داده بود.

با این حال هر چند رویای این دو تیم برای قهرمانی از دست رفته، اما دیدار بامداد یکشنبه اهمیت خود را دارد. فقط سه تیم در جام جهانی شامل قهرمان، نایب قهرمان و مقام سوم مورد تشویق قرار می گیرند.

برزیل هنوز انگیزه های بسیاری برای بازی کردن دارد؛ برای نیمار مصدوم و میلیونها هوادار خود. هیچ کشوری به اندازه برزیل در این شرایط تشنه پیروزی نیست.

هلندی ها هم که شاهد بودند امیدشان برای صعود به فینال به یاس بدل شده است، بعد از آنکه دو مسابقه را بدون زدن گل برگزار کردند، امیدوار به گلزنی مقابل تیمی هستند که به تازگی هفت گل خورده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز