خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد:

کمک به جایگزینی وسایل نقلیه برقی با بنزینی

کد خبر : ۱۸۵۱۰۸

«موتورسیکلت­های برقی به منظور تردد در خیابان­های تهران باید از استانداردهای لازم برخوردار بوده و معیارهای مورد نظر را رعایت کرده باشند.»

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر سیاست محوری مدیریت شهری پایتخت مبنی بر کمک به جایگزینی وسایل نقلیه برقی به جای بنزینی گفت: به این منظور از ورود و تردد وسایل نقلیه ای که از سوخت پاک استفاده می کنند، حمایت می کنیم.

به گزارش ایلنا، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: مصرف برق در وسایل نقلیه پاک پایین بوده و مقرون به صرفه است و در این میان، جایگزینی موتورسیکلت­های برقی به جای موتورسیکلت­های بنزینی راهکار بسیار مناسبی برای کاهش مصرف سوخت از یک سو وحفظ محیط زیست شهری از سوی دیگر است.
وی با اعلام این که آن­چه در این میان مهم است و نیاز به همکاری دولت با مدیریت شهری دارد، ارائه تسهیلات لازم به منظور تسهیل در ورود موتورسیکلت­های پاک به خیابان­های تهران است، تأکید کرد: روند جایگزینی موتورسیکلت­های بنزینی با برقی باید با جدیت از سوی دستگاه­های متولی دنبال شود و اراده مدیریت شهری به تنهایی کفایت نمی­کند.

ورود موتورسیکلت­های برقی و تاکسی­های هیبریدی؛ دو گام نیل به حمل و نقل پاک

معاون شهردار تهران با اشاره به این که با توجه به ویژگی­های جغرافیایی و توپوگرافیکی پایتخت، موتورسیکلت­های برقی که قرار است در این کلان شهر تردد کنند باید از استاندارد و کیفیت بالایی برخوردار باشند، اظهار کرد: موتورسیکلت­های برقی به منظور تردد در خیابان­های تهران باید از استانداردهای لازم برخوردار بوده و معیارهای مورد نظر را رعایت کرده باشند.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که متقاضیان موتورسیکلت­های برقی باید از وام کم بهره بهره­مند شوند، تصریح کرد: از دیگر تسهیلاتی که به منظور ترغیب و تشویق خریداران موتورسیکلت­های برقی پیش­بینی شده، امکان شارژ رایگان برق مصرفی موتورسیکلت آن­ها از طریق ایستگاه­هایی است که در سطح تهران به ویژه در محدوده مرکزی شهر به این منظور راه­اندازی خواهد شد.
وی با تأکید بر این که ورود خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی، گام بعدی در مسیر توسعه حمل و نقل پاک در پایتخت است، اضافه کرد: با ورود این خودروها به ناوگان تاکسیرانی می­توانیم صرفه­جویی قابل توجهی در مصرف بنزین داشته باشیم و وزارت نفت از محل این صرفه­جویی­ها می­تواند در بازپرداخت اقساط خودرو به رانندگان تاکسی کمک کند.

معاون شهردار تهران با اشاره به این که صرفه­جویی حداقل یک لیتری در مصرف سوخت در هر سفر شهری، از نتایج استفاده از وسایل نقلیه عمومی به جای وسیله نقلیه شخصی است، اظهار کرد: توسعه خطوط اتوبوسرانی تندرو و گسترش خطوط مترو، نقش بسیار مهمی در کاهش مصرف سوخت دارند و به نسبت هر مسافری که در هر سفر از مترو یا اتوبوس به جای وسیله نقلیه شخصی خود استفاده می­کند، بیش از یک لیتر در مصرف سوخت صرفه­جویی می­شود.
مهندس تشکری هاشمی با بیان این که روزانه مجموعاً ۷ میلیون جابه­جایی از طریق اتوبوسرانی و مترو در تهران انجام می­شود، تصریح کرد: با احتساب یک لیتر صرفه­جویی در مصرف سوخت در هر سفر شهری، فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی در هر روز ۷ میلیون لیتر و در هر هفته ۵۰ میلیون لیتر صرفه­جویی را در مصرف سوخت رقم می­زند.
وی در پایان با تأکید بر این که مدیریت شهری در این دوره بدهی­های تمام ادوار مدیریت­های شهری و به عبارتی بدهی تاریخ متروی تهران را پرداخته یا بازپرداخت آن­ها را تقبل نموده، خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از برخی تسهیلات مالی، مجبور شده­ایم بدهی­های سه دهه گذشته مترو، حتی زمانی که مترو زیر نظر دولت قرار داشت را نیز پرداخت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز