خبرگزاری کار ایران

با برداشت آب از سد شهدای گمنام؛

مشکل باغداران و بهره‌برداران شیلات قصرشیرین برطرف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۸۸۴

با برداشت آب از سد شهدای گمنام از طریق پمپاژ با موتور پمپ دیزلی و تزریق آب به رودخانه الوند، مشکل کمبود آب مورد نیاز باغداران و بهره برداران شیلات در قصرشیرین برطرف می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار قصرشیرین، برداشت آب از سد شهدای گمنام را موجب برطرف شدن مشکل باغداران و بهره برداران شیلات این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، مرادعلی تاتار در نشست مشترک مسئولان جهاد کشاورزی، امور آب و شیلات استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین با اشاره به این که برداشت آب از سد شهدای گمنام، از طریق پمپاژ با موتور پمپ دیزلی و تزریق آب به رودخانه الوند، مشکل کمبود آب مورد نیاز باغداران و بهره برداران شیلات در قصرشیرین را برطرف می کند، گفت: مطالعات اجرای این طرح از سوی امور آب استان انجام شده و قرار است ۱۸ میلیون متر مکعب آب این سد در کانال آبرسانی رها سازی و به استخرهای پرورش ماهی، مجموعه باغ ۵۰۰ هکتاری بنیاد مستضعفان و فضای سبز قصرشیرین منتقل شود.

وی در ادامه به مشکل خشکسالی و کمبود آب در فصل گرم تابستان اشاره و افزود: باغات و استخرهای پرورش ماهی قصرشیرین با بحران جدی روبرو بوده و کم آبی آنها را تهدید می کند لذا این اقدام از ضرر و زیان وارده به این مجموعه ها جلوگیری می کند.

تارتار بر جلوگیری از انجام کشت دوم کشاورزان منطقه با توجه به مشکل کم آبی از سوی جهاد کشاورزی تاکید و خواستار ادامه طرح تقسیم بندی عادلانه آب تا زمان نصب موتور پمپ دیزلی در خروجی سد شهدای گمنام برای آبرسانی به این شهرستان شد.

وی اعمال مدیریت صحیح در امور آب، تشکیل جلسه با مدیران جهاد کشاورزی گیلانغرب و سرپل ذهاب و اعمال تدبیر در راستای رعایت الگوی مصرف آب در اراضی بالادست شهرستان و جلوگیری از انجام کشت دوم را از راهکارهای موثر برای مقابله با بحران کم آبی منطقه عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز